Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Wij voeren de boekhouding voor een cliënt van ons, deze krijgt hiervoor maandelijks (vooraf) een factuur. Nu wil cliënt dit opzeggen per 1-1-2013 terwijl er al een aantal termijnfacturen zijn gestuurd en voldaan. Gezien wij nog geen werkzaamheden hebben verricht, eist cliënt nu de reeds de betaalde termijnen terug.
In onze voorwaarden, welke ook bij de KvK zijn gedeponeerd, staat echter duidelijk vermeld dat reeds betaalde bedragen niet terugbetaald worden.
Mocht cliënt het willen maken wij met alle plezier de boekhouding op t/m de laatst betaalde termijn.

Staan wij in ons recht om deze bedragen te houden, of dienen wij deze toch terug te betalen?

Ik ga ervan uit dat sprake is van een zakelijke cliënt.

De cliënt kan niet per 1/1/2013 opzeggen: dat is een opzegging met terugwerkende kracht. Dat kan dus niet.

Als in de algemene voorwaarden is vastgelegd dat u vooruitontvangen bedragen niet hoeft terug te betalen, dan is dat in principe geldig. U moet er wel rekening mee houden dat de klant mogelijk de vernietiging van deze algemene voorwaarde inroept omdat die onredelijk bezwarend zou zijn. Vooralsnog zie ik echter geen aanleiding voor u om tot terugbetaling over te gaan.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag