Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Door het overlijden van mijn compagnon ben ik nu ook eigenaar van 2 tal stukadoors voorheen deed ik een winkel in de benodigdheden en beheerde een website. door dat ik die 2 man in dienst heb moet ik ze dus ook aan het werk houden, na het overlijden van mijn compagnon had ik weinig keus dus ging in zee met een groot afbouwbedrijf voor een werk in S'Heerenberg door omstandigheden wil deze ons niet betalen, de omstandigheden zijn namelijk dat wij dingen niet konden afmaken vanwege VEILIGHEID en KWALITEIT dingen zoals bijvoorbeeld het niet aanwezig zijn van een steiger, houtmaterialen die in de weg stonden en te natte muren dus niet af te werken. Nu hebben wij alleen maar dat gefactureerd wat er dus gemaakt is. Maar nu wil het zo dat wat er niet af is en dus nog gedaan moest worden wil men op ons verhalen dus wij krijgen een tegen bod van het bedrag wat wij hun factureerde wegens het niet herstelt/afgemaakt werk terwijl dat toen helemaal niet kon. kunt u me raad geven hierover.

U hebt in onderaanneming werkzaamheden verricht. Ik begrijp dat u uw werkzaamheden niet tijdelijk gestaakt (opgeschort), maar dat u het werk nog niet af hebt gemaakt maar wel als opgeleverd beschouwt en dat nu ook factueert. Dat kan niet zomaar, u kunt niet zomaar uw opdracht als beƫindigd beschouwen en overgaan tot factueren van het restant van de aanneemsom. U dient, bij klachten over de samenwerking, de hoofdaannemer eerst in gebreke te stellen en te sommeren u in staat te stellen uw werkzaamheden te verrichten. Dat hebt u, naar ik begrijp, niet gedaan. Ik adviseer u daarom in overleg met de hoofdaannemer uw werkzaamheden te hervatten. Doet u dat niet, dan kan de hoofdaannemer een derde inschakelen, die het werk afmaakt. De hoofdaannemer kan de meerkosten dan op u verhalen. Dat lijkt mij niet in uw belang.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Het afbouwbedrijf heeft het inmiddels zelf afgemaakt,in hun verwoording hebben wij daartoe de kans gehad, Maar mijn stukadoors hebben de assistent van de hoofduitvoerder gevraagt het plaatmateriaal op te ruimen en er een steiger te plaatsen, contact met hun op te nemen zodat ze verder konden,dit is echter nooit gebeurd.Ook werden er herstelpunten op foto aangedragen die door ons nooit gemaakt zijn.
het was een hectische bouw het afbouwbedrijf nam 5 partijen tegelijk aan voor deze bouw wat dus kris kras door elkaar liep, dus van wie is wat, wij moesten uiteindelijk dingen van anderen repareren maar krijgen nu volgens mijde schuld van het hele bouw over ons heen, nogmaals wij hebben maar een deel gedaan.


Dan hoeft u de kosten die de aannemer bij u in rekening brengt, niet te betalen. U hebt geen kans gehad alsnog te presteren, en bovendien heeft de hoofdaannemer niet de omstandigheden gecreƫerd waarbinnen u uit de voeten kon met uw eigen werkzaamheden.

Indien u ontkent bepaalde werkzaamheden te hebben uitgevoerd, kan de hoofdaannemer de kosten om die (gebrekkige) werkzaamheden te herstellen, niet op u verhalen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Oke maar wat houd dat dan in wat betreft de facturen die ik nog open heb staan richting dat afbouwbedrijf? Heb het gevoel dat het zo'n wellus nietes spelletje gaat worden.
Men krijgt het gevoel dat men gebruik maakt van de situatie waarin ik terecht ben gekomen.Er zijn ook geen onderaannemers contracten waarin afspraken zijn gemaakt.


Feitelijk heeft de hoofdaannemer de onderaanemingsovereenkomst met u opgezegd. U hebt daarom recht op de gehele aanneemsom, verminderd met de besparingen doordat u het werk niet hebt hoeven afmaken. Anders gezegd: u hebt recht op de AKWR die u voor dit werk had gecalculeerd.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag