Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb drie maanden geleden een iPhone gekocht bij een winkel in de stad. Deze is gister kapot gegaan: hij gaat gewoonweg niet meer aan. Toen ik vandaag langs ging bij de officiele winkel, zei deze dat het scherm dat er op mijn telefoon zit niet origineel is en daarom niks voor mij kan doen. Mijn vraag is, kan ik mijn geld terug krijgen omdat er dus geen origineel scherm op zit? Ik heb hem als nieuw gekocht, niet tweedehands. Ik heb hem verder ook niet laten repareren bij een andere winkel.

U hebt recht op herstel of een vervangend product , ik begrijp niet zo goed het verweer dat het scherm niet origineel zou zijn, origineel of niet echter, ook dan moet het gewoon functioneren.
Verwijst u naar artikel 7:17 BW en volgende.

Beoordeel dit antwoord:

Als ik u was zou ik terug gaan naar de winkel waar u de telefoon heeft gekocht. Daar houdt u voor dat 1) het toestel binnen de garantie gerepareerd moet worden en 2) dat u een nieuw toestel heeft gekocht wat niet origineel blijkt te zijn, terwijl dit wel uw verwachting was, en u dus alsnog een origineel toestel wilt ontvangen (of vermindering van de koopsom).

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag