Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


4 Maanden geleden heb ik een horloge gekocht bij een warenhuis. Dit horloge vertoonde onmiddelijk na aankoop al een mankement. De wijzer van de stopwatch kon niet d.m.v. de knoppen op het horloge goed gezet worden dwz niet op de 12 ingesteld worden. Het horloge is aangeboden ter reparatie waarna ik het terug kreeg, de wijzer netjes op bovenin stond en het leek goed. Twee weken geleden echter wijkte de wijzer weer af en bleek dat de wijzer van de stopwatch nog steeds niet ingesteld kan worden. Daarbij kwam ook nog dat de uuraanduiding los liet. Het betreft een horloge van 299 euro. Van het weekend ben ik terug gegaan naar het warenhuis en wilde mijn geld terug omdat ik geen vertrouwen heb in het horloge. Het warenhuis wil het horloge eerst naar de reparateur brengen.
Mijn vraag is, heb ik recht om mijn geld terug te krijgen?

Het hangt van de ernst van het gebrek af wat u mag eisen , in dit geval denk ik dat het redelijk is dat u de verkoper de kans geeft te herstellen, vervolgens te vervangen en dan uw geld terug . zie de artikelen 7:17BW en 7:21BW. http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7.html

Aanpassing; u stelde dat het horloge al een keer was gemaakt, dan is de vraag of het redelijk is dat de verkoper opnieuw herstel aanbiedt. U stelde ook dat alle horloges van dat type en merk het euvel / gebrek vertonen. Is dat het geval dan heeft zelfs vervanging eisen geen zin, mag u de koop ontbinden en kunt u uw geld terugeisen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag