Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een matras gekocht bij een webshop. Deze matras was te hard, heb hem dus terug gedaan met ontvangst van een nieuwe matras bij dezelfde webshop. De meneer van de webshop had mij echter gemaild, dat hij eenmalig deze matras wel wilde ruilen voor een ander soort matras. De verzendkosten waren 40.00 euro. Nu bevalt de nieuwe matras mij ook helemaal niet, dus ik wil hem retour doen, dat recht meen ik te hebben via het internet, binnen 14 dagen. De meneer stelt dat ik dan maar naar een winkel moet gaan. Ik heb de matras uiteraard niet gebruikt. Kan deze meneer zomaar stellen: ik neem hoe dan ook de matras niet terug? De matras kostte 159.00 euro en was een bijzondere maat 1.20-1.90, waarvan de verkoper stelt dat die moeilijk valt te verkopen.

In beginsel kunt u de matras binnen 14 dagen retourneren bij koop via internet. De matras moet dan niet veelvuldig zijn gebruikt. U geeft aan dat u de 2e matras niet gebruikt heeft, dan moet dit geen probleem zijn. Tenzij hier iets over vermeld staat in de algemene voorwaarden.
Wel ga ik mee met de verkoper dat u er verstandig aan doet een matras in de winkel te kiezen die bij u past. Zo voorkomt u dat u steeds de matras moet terugsturen.

Indien gewenst kunt u rechtstreeks en kosteloos contact met mij opnemen voor overleg en eventueel de algemene voorwaarden mailen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag