Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


beste,

Ik ben kleine zelfstandige en maak kleding.
Een klant heeft bij mij een jaar geleden een kostuum laten maken en wilde nu voor haar gezin bijpassende kleding bestellen en de jurk naar haar ideeën aan laten passen.
Ze zijn ruim vier uur in het atelier geweest om stoffen uit te zoeken en mij tot op de laatste stiknaad te zeggen wat hun wensen waren.
Ze heeft de jurk achtergelaten zodat ik die kon gaan vermaken
N.a.v. dit overigens kosteloze bezoek. Werd de offerte voor haar te hoog en ook zou ik niet binnen de door haar gestelde termijn kunnen leveren. Dus zag ze af van deze bestelling.
Ze wilde alleen de jurk niet ophalen maar ik moest deze verzenden in een vuilniszak. Helaas is me dat niet binnen een week gelukt en nu wordt ik beschuldigd van diefstal van de jurk.
Ondanks dat ik uitgelegd heb dat het hoogseizoen is en ik het erg druk heb vind ze nog steeds dat ik de jurk van haar heb geleend en niet wil teruggeven.
N.a.v. deze mail heb ik gezegd dat ze de jurk mag komen ophalen omdat het wederzijds vertrouwen is geschaad. En ik geen service meer zal verlenen. Het kost mij niet alleen tijd en moeite maar ik kan ook niet garanderen dat de jurk (netjes) zal aankomen aangezien er bij de post ook nog wel eens iets mis gaat bij het verzenden. En dat ik dan bang ben dat ze me alsnog verantwoordelijk gaat houden.
Nu dreigt ze met juridische stappen omdat ze kosten moet maken om de jurk op te halen of een nieuwe jurk te kopen.
Maar ik neem aan dat ik volledig in mijn recht sta en niet verplicht ben deze service te verlenen.
Graag zou ik uw mening hierover willen

Met vriendelijke groet,

Als u de jurk verzendt per aantekende pakketpost of sneldienst is er toch niets aan de hand? Ik adviseer wel de kosten die u hebt gemaakt ( loon voor de werkzaamheden in de winkel) te verrekenen met de kosten die zij vordert en vooraf te vragen om vergoeding van de verzending. Ik heb ook een onderbuikgevoel bij dit verhaal, het neigt een beetje naar oplichting. Maar goed, als u dit wil kan ik ook wel een brief of e-mail voor u opstellen zodat u in ieder geval wel de daad bij het woord voegt. Neemt u direct contact op?

Beoordeel dit antwoord:

Ik raad u aan om het de jurk verzendklaar te maken en uw klant deze zelf te laten ophalen (plakt u zelfs de doos pas dicht als de chauffeur er bij staat, zodat u een getuige heeft van wat er in de doos zit). Bijvoorbeeld UPS haalt zelf op en registreert ook dat het pakket is opgehaald. Uw klant kan dan zelf een verzendbedrijf selecteren en de kosten afrekenen, en u hoeft de deur niet uit. Het inpakken kost misschien even wat moeite, maar handelt u dit gewoon zo snel mogelijk af, dan bent u overal vanaf.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag