Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb bij een webshop een bestelling gedaan en gekozen voor achteraf betalen.
De volgende dag waren de spullen netjes bezorgd.

Enkele weken later krijg ik een brief van BILLINK met een ingebrekestelling. Ze rekenen € 12,50 voor de 2 per email verstuurde herinneringen.

Na navraag blijkt dat de factuur+herinneringen naar een foutief emailadres zijn gestuurd. Deze gegevens zijn aangeleverd door de webshop.
Ik zou bij de bestelling mijn emailadres verkeerd hebben ingevuld naam@achternaam.co.cc ipv naam@achternaam.co)
Een typefout is begrijpelijk, maar .cc is toch niet echt een typefoutje.

Ik heb na ontvangst van de ingebrekestelling meteen de factuur exclusief de extra kosten betaald.

BILLINK blijft dreigen (nu wel per brief) met incassobureau's etc.

Zij geven aan dat ze niet kunnen controleren of een emailadres bestaat en daarom gewoon de kosten mogen doorrekenen..

Zijn de gemaakte kosten voor het verzenden van een email terecht?

Het lijk erop dat hun opdrachtgever zelf een fout heeft gemaakt door het e-mail adres verkeerd over te nemen. Het bewijs daarvoor kan worden geleverd als er inderdaad een geheel andere extensie is gebruikt.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Zij zeiden dat die gegevens 1:1 zijn doorgestuurd.
Maar stel dat het mijn fout zou zijn, is het dan nog terecht dat zij kosten rekenen voor het sturen van emails naar een niet bestaand adres. (een beetje programma kan controleren of een email wel geaccepteerd wordt)

Ik heb zelf ook een test mailtje naar dat foutieve adres gestuurd, en krijg gelijk een melding terug dat dat emailadres niet bestaat.


Kan het zijn dat het foutieve adres wel bestaat? Indien men een foutmelding krijgt zoals u zegt; dan is er wel reden tot actie om te voorkomen dat de schuldenaar (u) onnodig op kosten wordt gejaagd.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag