Particulier
Auto’s die uit de fabrieksgarantie zijn hebben soms nog een coulance-regeling (een gunst) via de importeur. Denk hierbij aan een motor, automaat bak, navigatiesysteem-audio.
De klant meldt zich bij de werkplaatsreceptie, en de monteur stelt een diagnose aan de auto. De receptionist maakt een offerte van de kosten en dient deze in bij de importeur. De coulance-regeling wordt handmatig beoordeeld en vergoeding is afhankelijk van of een auto bij de dealer in onderhoud is ‘ja’ of ‘nee’. Bij een vergoeding gaat er fysiek geen geld terug naar de klant, maar is er sprake van een bijloop in de reparatiekosten.
Wat vaak voor komt is dat de kosten door drieën, de importeur betaalt 1/3, de klant 1/3, en de dealer 1/3, wordt gedeeld.
Indien een auto uit het buitenland komt en geen aantoonbaar onderhoud heeft gehad, dan hoeft de dealer helemaal geen bijdrage te leveren. De auto is niet door hem geleverd.
Voor nadere info mag u desgewenst direct benaderen.