Particulier
Ik heb deze vraag ook bij de verzekeraar al neergelegd maar nog geen reactie ontvangen.
Verzekeraars hebben een meldingsplicht én een zorgplicht jegens de verzekerde. Wordt deze nagelaten, dan is deze volgens de Wft gedragstoezicht, niet toelaatbaar. Mocht de verzekeraar niet antwoorden, dan moet u de AFM aanschrijven. De AFM behandelt vergunningaanvragen en vrijstellingen en ziet toe dat onder andere de Wet op het financieel toezicht (Wft) en het Besluit Gedragstoezicht financiële ondernemingen (BGfo) worden nageleefd.
Reactie van de vraagsteller
Zeer helder. Ik heb van de verzekeraar inmiddels ook antwoord ontvangen. Zij hebben ook gezien dat de vergunning van de tussenpersoon op 6 oktober definitief komt te vervallen. Ik heb mijn vragen inmiddels neergelegd bij deze verzekeraar. Zij hebben deze tussenpersoon ook geruime tijd niet meer gesproken volgens hen, en hun hebben nooit een bericht van beindiging van de activiteiten van de tussenpersoon gehad.
Dat is niet zo netjes van de tussenpersoon. Daarentegen, wens ik u succes met het verdere verloop.
Mocht u in het vervolg juridische vragen hebben, dan mag u direct contact met mij opnemen.