Consument, Verzekering, Schade
Particulier
De douche deur is geplaatst in april dit jaar, nu zou je zeggen garantie werk, toch? Maar nee, de leverancier zegt; gooi het maar op je inboedelverzekering. Mijn verzekering vind het een raar verhaal dat dit niet onder mijn garantie valt. En sowieso raar dat er geen eens een excuses komt!!
En hoort een douchedeur niet met veiligheidsglas ge zijn? Dit splintert toch niet?
Waar kan ik nu terecht met dit verhaal en kan ik iemand hiervoor aansprakelijk stellen?
Wat vervelend! De leverancier komt er zo wel makkelijk vanaf. Het kan zijn dat de deur niet goed geplaatst is of dat het materiaal een fabrieksfout bevat. De verkoper is in eerste instantie verantwoordelijk voor de schade/gebrek, zeker nu u ook garantie blijkt te hebben. U kunt ook direct de leverancier/fabrikant aanspreken, maar zij zullen u wellicht verwijzen naar de verkoper. Ik raad u dan ook aan de verkoper schriftelijk aangetekend aansprakelijk te houden voor het gebrek. Mocht u er samen niet uitkomen dan kunt u direct contact met mij opnemen via een privebericht om de zaak verder te bespreken en wat ik voor u in deze kan betekenen.