Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Samen met mijn zoon was ik aan het douchen. Ik stap uit de douche en mijn zoontje zat er nog in te spelen. Hij schuift (niet hard!) aan de deur en ineens klapt de douche deur eruit, al het glas over hem heen! Hij zat onder de kleine splintertjes en dus ook onder het bloed, het was een nachtmerrie!
De douche deur is geplaatst in april dit jaar, nu zou je zeggen garantie werk, toch? Maar nee, de leverancier zegt; gooi het maar op je inboedelverzekering. Mijn verzekering vind het een raar verhaal dat dit niet onder mijn garantie valt. En sowieso raar dat er geen eens een excuses komt!!
En hoort een douchedeur niet met veiligheidsglas ge zijn? Dit splintert toch niet?
Waar kan ik nu terecht met dit verhaal en kan ik iemand hiervoor aansprakelijk stellen?

Wat vervelend! De leverancier komt er zo wel makkelijk vanaf. Het kan zijn dat de deur niet goed geplaatst is of dat het materiaal een fabrieksfout bevat. De verkoper is in eerste instantie verantwoordelijk voor de schade/gebrek, zeker nu u ook garantie blijkt te hebben. U kunt ook direct de leverancier/fabrikant aanspreken, maar zij zullen u wellicht verwijzen naar de verkoper. Ik raad u dan ook aan de verkoper schriftelijk aangetekend aansprakelijk te houden voor het gebrek. Mocht u er samen niet uitkomen dan kunt u direct contact met mij opnemen via een privebericht om de zaak verder te bespreken en wat ik voor u in deze kan betekenen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag