Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


vanaf 03/11 ben ik een jaarabbonnement met X aangegaan voor zowel Internet als Televisie, met de service dat X mijn abonnement wat toen bij Y liep ook zou opzeggen. Echter, heb ik zowel voor de dienst die geleverd zou worden als de service met het opzeggen, (nog) niet van mogen genieten.

Vanaf het begin (26/10) hoefde ik volgens het instructieboekje, alleen maar de modem aan te sluiten en aan te zetten en kom maar op met 'Genieten zonder te veel te betalen.' Echter genieten doe ik nog steeds niet maar betalen wel. Dubbel zelfs, want Y abbonnement zijn ze vergeten op te zeggen... !

Intussen heb ik verschillende mannen bij mij over de vloer gehad, zowel vanuit X als van Y, die het probleem niet konden oplossen. Heb een nieuwe modem mogen ontvangen die ook geen uitkomst bood en intussen heb ik zo vaak aan de telefoon gehangen dat ik het idee heb dat ik al hun callcenteragents ken...

Vanochtend heb ik nogmaals met X aan de telefoon gezeten en had weer het genoegen om mijn verhaal meerdere malen te vertellen. Echter, ondanks dat, schetst bij mij toch de verbazing dat als ik opbel met een klacht en aangeef geen vertrouwen meer te hebben in hun service en om die reden ook niet het contract verder wil aangaan, mij lukraak verteld wordt 'dat ik dan een eindnota mag ontvangen waarin ik voor het hele jaar moet betalen.'

Pardon?

Op mijn vraag of er ook andere opties zijn? Was het een simpele 'Nee' en een escalatie en/of klachtprocedure zou niet bestaan...

Feit is dat ik een betalende klant ben voor Internet & Televisie, maar dit niet ontvang, waarin we intussen de vierde week ingaan. Niet te vergeten dat ik nu dubbel betaal voor niks... Intussen geloof ik niet dat ik nog van hun kan 'genieten' en acties uit het verleden, of juist niet uitgevoerde acties dragen hier niet aan bij.

Hoe sterk sta ik met het ontbinden van dit contract?

Wat vervelend allemaal. Als X nog steeds niet wilt voldoen aan haar verplichtingen na de ingebrekestelling en niet levert zoals is afgesproken, dan kunt u het contract ontbinden. Daarbij kunt u schadevergoeding vorderen over het feit dat u dubbel betaalt door het niet tijdig opzeggen door X bij Y. Het lijkt erop dat u niet serieus wordt genomen. Wellicht dat een brief van een jurist sneller en direct resultaat oplevert. Neemt u daartoe desgewenst rechtstreeks contact op via een privebericht om te bespreken wat ik voor u kan betekenen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag