Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb een probleem met een muziekcentrum bij mij in de buurt.

Ik heb verschillende jaren lessen gevolgd bij dit establishment. Aan het begin van elk seizoen heb ik telkens een bericht gekregen van inschrijven voor het volgende seizoen.

Maar na een tweetal jaren geen les gevolgd te hebben heb ik deze lessen in 2015 weer hervat.

In 2015 begon ik dus weer met muzieklessen te volgen.
De rekening wordt elke maand van mijn rekening afgeschreven.
Het einde van het seizoen (deze eindigt bij het begin van de zomervakantie) naderde en ik gaf aan dat ik volgend seizoen (2016-2017) ook weer muziekles wilde volgen.

Alleen hier heb ik nooit meer iets van gehoord. En ik ging er van uit dat het niet goed was doorgekomen en dat ze mij hadden uitgeschreven. Dit werd versterkt toen ik tot op heden geen bericht heb ontvangen van gemiste lessen.

Toen ik een week geleden op mijn bankrekening keek zag ik dat ze nog steeds elke maand hun contributie van mijn rekening afschrijven. Deze heb ik direct teruggeboekt en ik heb een mailtje gestuurd naar het muziekcentrum. Hierin stond dat ik geen confirmatie heb gekregen van inschrijven voor seizoen 2016-2017 en dat ik daardoor dus was uitgegaan van uitschrijving.

Ik heb om de week les, en ik kan dus niet gokken of ik de even of de oneven week les heb. Vandaar kreeg ik altijd een mailtje welke weken en welk tijdstip ik les zou krijgen.

Hier werd op gereageerd dat ik mijn verantwoordelijkheden ontloop en dat ik het geld moest terugstorten.

Ik ben hier meermalen tegenin gegaan en ik heb het muziekcentrum ook gewezen op hun eigen algemene voorwaarden
(Plaatsing:
Cursisten ontvangen voor aanvang van de les per mail de bevestiging over dag en tijdstip van de muziekles.) Deze heb ik dus nooit ontvangen!
Alleen er wordt niet op ingegaan. En nu heb ik een mailtje gekregen dat ik tot 2 december de tijd heb om te betalen anders zullen zij de gerechtelijke stappen ondernemen.

Ik heb de situatie aan verschillende mensen voorgelegd en die zeggen allemaal dat ik in mijn recht sta.

Wat moet ik nu doen?

Vraag ze om een bevestiging dat u zich heeft ingeschreven voor het nieuwe seizoen. Als ze dat niet kunnen is elke automatische overschrijving onverschuldigd betaald. Dat is uw eerste verweer. Verder is het zo een consument een opdracht ( van het laten geven van lessen) altijd mag intrekken onder gehoudenheid de werkelijke schade te vergoeden. Dat zal nog moeilijk bewezen kunnen worden. Uw tweede verweer gaat alleen op als de club geen verenging is. Ik wil u wel helpen de zaak op te lossen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag