Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn mobiele telefoon is na 15 maanden gebogen. Dit is helaas een probleem dat vaker voorkomt bij dit type telefoon, zo blijkt als ik online zoek.
De verkoper zegt in eerste instantie dat de fabrieksgaraantie is verlopen, en ik geen recht meer heb op garantie. Na mijn verwijzing naar de 'normale' garantie geeft de verkoper aan dat dit gebruikersschade is en derhalve niet onder garantie valt.
Mijne inziens zou een telefoon niet moeten kunnen buigen, en is er geen deugdelijk product geleverd.
Klopt dit, en welke stappen kan ik ondernemen tegenover de verkoper?

Dit klopt inderdaad. Er is sprake van een ondeugdelijk product. Immers de mobiele telefoon voldoet niet aan de overeenkomst zoals u die op grond van de koopovereenkomst mocht verwachten . Ook buiten de garantie om heeft u recht op een deugdelijk product. Ik raad u aan de verkoper schriftelijk in gebreke te stellen en reparatie of herstel te eisen binnen een redelijke termijn, bij gebreke waarvan u de reparatie elders op zijn kosten laat verrichten of de koop (gedeeltelijk) gaat ontbinden. Bij verdere hulp kunt u contact met mij opnemen via een privebericht.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag