Zakelijk, Arbeid, Schade
Particulier
Bederfelijke producten kunnen doorgaans niet geretourneerd worden, ook niet als deze zijn verzegeld en u de zegel verbreekt. Mogelijk kunt u wel geld retour ontvangen van de overige 3 flesjes. u kunt dit navragen bij de onlinewinkel.
Ingevolge artikel 6:230p BW heeft u geen ontbindingsrecht bij bederfelijke waar. ( maar ik me vraag me af of dit het geval is) mogelijk kunt u toch twee flesjes terugsturen , de ander is aangebroken na verzegeling).
Reactie van de vraagsteller
Allereerst bedankt voor de reacties. Echter dit produkt is niet snel bederfelijk, maar is zo´n 10 jaar houdbaar. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat de verkoper de houdbaarheid niet op de flesjes zelf heeft gezet. Dus ik weet niet hoe oud het produkt is en daarnaast heb ik ook geen bewijs van hoe oud het produkt is en dat voelt voor mij niet goed. De verkoper handelt in deze niet volgens de wet, nl de houdbaarheid moet op het produkt staan. Ik heb het produkt opengemaakt maar niet gebruikt en daarna zag ik dat de houdbaarheid niet op het flesje stond. Jullie geven beide aan dat bedervelijke produkten niet te ruilen zijn, waarschijnlijk, maar wat zijn mijn rechten gezien het gebrek aan een houdbaarheidsdatum en de verantwoordelijkheid van een verkoper hierin?
Ik vraag me nu even af onder welke hoofdgroep dit valt, maar ik neem aan cosmetica.( richtlijn punt 7) Over houdbaarheid punt 38 .In dat geval ontbreekt de informatie niet omdat het bij het flesje is bijgevoegd, op de verpakking. De houdbaarheidsdatum is overigens niet verplicht als deze meer dan 30 maanden bedraagt.Al deze inofmatie kunt u vinden in o. a artikel 39 http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2009:342:0059:0209:nl:PDF
Het antwoord is dus nee.