Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


Bijna drie jaar geleden heb ik twee zonnebrillen gekocht bij een opticien. Twee losse zonnebrillen zonder actie oid van een goed merk, te samen een kleine €500. Voor het eerst bent ik vorige maand naar de opticien teruggegaan om beide brillen iets bij te laten stellen zodat ze weer goed op mijn hoofd zouden zitten. De medewerker maakte bril nr 1 warm en boog hem vervolgens. Er was duidelijk een breek geluid te horen. De medewerker schrok maar gaf na inspectie aan dat er geen schade te zien was. Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen grondig onderzoek heb gedaan en de medewerker op haar woord geloofde. Echter bij de eerste keer opzetten van de bril, een week later, brak het montuur zonder geluid. De breuk zit iets onder de neusvleugel waardoor het glas eruit valt. Ik ben naar de opticien gegaan en heb verteld wat er gebeurd was. Ze zouden het montuur lassen en dan zou je niets meer zien. Vandaag ging ik hem ophalen maar je ziet heel goed een breuklijn lopen, vol in het aanzicht. Ik heb aangegeven dat ik het niet mooi vond en de bril niet zo zou dragen. De medewerker die mij vandaag te woord stond vond mijn reactie maar raar en vond het reparatie werk zeer mooi gedaan. Bovendien vond hij niet dat ze aansprakelijk zijn aangezien ik de bril al bijna drie jaar heb en de breuk als gevolg van slijtage zou zijn gebeurd.
ik wordt binnenkort gebeld door de eigenaar maar ben benieuwd of ik de opticien wel of niet aansprakelijk kan stellen?

In beginsel is de opticien aansprakelijk te stellen voor schade aangebracht aan uw bril. Ook als de kwaliteit van de bril te wensen over laat. Nu de opticien de bril heeft gerepareerd doch niet zoals u wilt, kunt u schadevergoeding vragen of een nieuwe bril. Het laatste hangt af van de soort bril, leeftijd van de bril, kwaliteit, prijs etc. U zou een klacht kunnen indienen, maar het beste is om in het telefoongesprek te komen tot een oplossing.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag