Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Kortgeleden heb ik een tweedehands iphone 5s van een vriend overgekocht. Hier heb ik geen aankooppapieren en dergelijke van.
Kort na de aankoop is de telefoon gevallen waardoor het scherm kapot is gegaan.
Hierop heb ik hem weggebracht naar een particulieren gsm/reparatieshop voor reparatie. Dit heeft me toen 80 euro gekost.
Toen ik de telefoon ging ophalen constateerde ik dat de telefoon stoorde. Dit was vóór de reparatie niet het geval. Dit heb ik aangegeven waarop ze me aanboden om de reparatie kosteloos opnieuw uit te voeren. Dit achter de rug was het probleem nog niet verholpen.
De volgende stap was dat ze mijn telefoon op konden sturen, kosteloos. Hij vermeldde er wel bij dat hij niet zeker wist of de telefoon nog gemaakt kon worden. Mocht dit het geval zijn kan hij mij de helft van het reparatiebedrag retourneren.
Hier ben ik het echter helemaal niet mee eens aangezien ik dan 40 euro betaal voor een "reparatie" die uiteindelijk een storing in mijn moederbord heeft veroorzaakt.
Nu heb ik ook al 4 weken niets van hen vernomen en ze nemen ook niet op wanneer ik hen bel.
Nu zit ik met de vraag hoever ik in mijn recht sta. Heb ik recht om de volledige kosten van de reparatie terug te krijgen? En kan ik ze om een vergoeding vragen voor het lange wachten en de slechte service?
Ik ben normaal gesproken niet zon moeilijk persoon maar in dit geval ben ik het helemaal beu en ben ik radeloos.

Het probleem is dat u wellicht rechten heeft omdat de schade is ontstaan door de reparatie, zou u dat al aan kunnen tonen, maar de de telefoon in handen is van de andere partij die meent nog iets te vorderen te hebben op u. Zij zullen zih op hun retentierecht beroepen als u niet wil betalen en de telfoon mag dan vastgehouden worden . Dus als u meent in uw recht te staan kunt u het beste de dienstverlener wel schiftelijk in gebreke stellen voor de eerste reparatie om vervolgens opnieuw een kosteloos herstel te vorderen, maar houdt u er rekening mee dat u dan uw telfoon voorlopig niet terug krijgt.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De telefoon heb ik al een week of 5 niet in bezit dus dat is geen probleem. De reparatie van 80 euro is al betaald dus hebben zij geen retentierecht als ik het goed begrijp. Zij moeten de telefoon dus terug geven?
Sta ik hier in mijn recht om deze volledige 80 euro terug te eisen? zo ja hoe kan ik dan de dienstverlener schriftelijk in gebreken stellen?
Mvg


U moet de wanprestatie onderbouwen , dat u dus een gerechtvaardigd sterk vermoeden hebt dat het tweede gebrek is ontstaan door toedoen van de reparateur of zijn opdrachtgever, met een datum die daarbij aansluit. U kunt dan alsnog de kans geven tot herstel, maar u mag ook stellen dat u geen geloof meer heeft in een goede afloop en uw telfoon op kosten van de reparateur elders laat repareren plus de tweede betaling.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag