Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mag Essent een verkeerd gestort bedrag houden en toerekenen bij een zogenaamde achterstand?
Heb begin deze maand per onguk bij het overmaken van onze vaste lasten mijn zorg premie overgemaakt na essent. Dezelfde dag direct gebeld en uitgelegd wat er gebeurd is en kreeg als antwoord dat dit binnen 10 dagen retour gestort zou worden. Helaas na 12 dagen niets ontvangen en kreeg te horen omdat wij volgens hun een betalingsachterstand hadden omdat wij enkele dagen later meestal betalen als de 15e v/d maand. Nu is het morgen pas de 15e maar hun vinden dat het hun recht is om het verkeerd gestort bedrag toe te eigenen en ons ook nog incassokosten van 20euro bij op zadelen omdat ze het verkeerd gestort bedrag als betaling van november zien en daar dus nu nog 13 euro van openstond ( omdat natuurlijk het verkeerd gestort bedrag niet het juiste was en niet voor hun bestemd was) wij dus nuook 20 euro incasso kosten extra kosten betalen! Kan dit allemaal maar zo??

Heeft u een kenmerk genoemd bij de betaling ? Normaal gesproken is de ontvanger gehouden een onverschuldigd betaald bedrag terstond terug te storten.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Had als kenmerk " premie" neergezet


Ja maar dan nog heeft de provider recht op retentie ( onder zich houden ) van het betaalde al zou het voor de duidelijkheid beter zijn om te storneren zoals ook toegezegd. Deze toezegginng/ verplichting is geschonden . Daarbovenop ook nog een incasso doorvoeren vind ik wel te ver gaan, Maar vaak is het de communicatie die mis loop bij de klantenservice. ( u krijgt steeds weer een andere medewerker aan de lijn die weer andere afspraken maakt of van niets weet.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag