Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Onze zoon heeft vrijdag een andere auto gekocht,bij een garage bedrijf.
Deze had hij 4.weken geleden al bekeken ,maar er waren een paar dingen niet goed aan de auto,en deze zouden gerepareerd worden.
Afgelopen vrijdag was volgens de garagehouder de auto in goede conditie ,proefrit gedaan en toen was er niks aan de hand
Na thuiskomst, bij starten probleem met auto ,hij liep op drie poten,maar dit verdween weer na enige seconden.
Volgende dag na werk gereden(2min) na werktijd om 19.00 s' avonds wou de auto niet meer starten ,na aantal pogingen toch aan de praat gereden,waarbij in de auto de dsc en motormanagement begonnen te branden,
Via watshapp contact met garage gehad en die zei dat het niet aan de motor kon liggen en waarschijnlijk een bougie was.
Onze zoon vertrouwde het niet en had een afspraak vandaag bij een garage in de buurt,
De garage heeft de auto aan de computer gelegd en uitgelezen en nu blijkt het hele motorblok kapot en moet de motor geresideerd worden.
Garagehouder waar hij hem gekocht heeft gebeld,en wij moesten een motorrevisie bedrijf bellen voor de kosten van de revisie,dit hebben we gedaan en de kosten kwamen totaal uit op €4000,00 ex btw
De garagehouder weer gebeld en deze wou dit niet betalen,hij wou dat wij hem een email zouden sturen met het hele verhaal en kijken wat hij kon doen,dit hebbén wij dus nu gedaan.
Mijn vraag is wat kunnen wij doen als hij het niet wil vergoeden?
Onze zoon heeft hem zonder garantie gekocht voor €7500,00
Bvd

Uw zoon heeft een auto gekocht die niet aan zijn verwachtingen voldoet zoals hij dat mocht verwachten volgens de koopovereenkomst. Hij heeft als koper wel een onderzoeksplicht, terwijl de verkoper een mededelingsplicht heeft. De verkoper dient in dit geval de auto deugdelijk te repareren of als dit niet mogelijk is te vervangen. Hij dient wel daarvoor de gelegenheid te krijgen. Ik raad u aan schriftelijk aangetekend de verkoper te informeren dat u reparatie wenst binnen een redelijke termijn, bij gebreke waarvan u de koop zult laten ontbinden. Komt u er samen niet uit dan kunt u mij een privebericht sturen voor direct contact.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

de garagehouder heeft ons een mail gestuurd ,omdat hij het vervelend vind voor onze zoon vergoed hij uit coulance €1000,00
Wij hebben een mail terug gestuurd dat wij hier niet mee akkoord gaan en dat wij reparatie of teruggave van geld willen
Hierop heeft hij niet gereageerd ,telefonisch proberen te bereiken ,maar neem t niet op


Reactie van de vraagsteller

de garagehouder heeft ons een mail gestuurd ,omdat hij het vervelend vind voor onze zoon vergoed hij uit coulance €1000,00
Wij hebben een mail terug gestuurd dat wij hier niet mee akkoord gaan en dat wij reparatie of teruggave van geld willen
Hierop heeft hij niet gereageerd ,telefonisch proberen te bereiken ,maar neem t niet op


het lijkt erop dat u niet serieus wordt genomen door de verkoper. Interventie van een jurist kan de zaak wellicht vlot trekken. Neemt u direct contact met mij op via een privebericht door op de link te klikken bij dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag