Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op dit moment vraag ik me af in hoeverre providers verantwoordelijk zijn om de klant te informeren dat diegene teveel betaald. Sinds 2007 ben ik met een abonnement verbonden aan een internetprovider. Ik heb bij de provider 2.5 week terug eerste aanvraag gedaan om mij het toen ondertekende contract op te sturen omdat ik blijkbaar al jaren 25 euro per maand teveel betaald heb. Ik probeer natuurlijk voornamelijk teveel betaalde geld weer terug te krijgen. Tevens houden ze zich niet aan de afspraken om een vergoeding van 20 euro op de laatste factuur af te halen wat ik ook aangegeven nu word het januari verrekend. Nu vraag ik mij af omdat volgens hun na 5 jaar het contract weggegooid hebben wat de opties zijn om mijn teveel betaalde geld terug te krijgen. Ik vind het namelijk heel raar dat ik in 9 jaar geen goedkoper aanbod te hebben gehad.

Vorderingen van 2007 verjaren per termijn na ommekomst van 5 jaren, maar hetzelfde geldt voor de vorderingen later. Dus een termijn uit 2012 verjaart in 2017. Verder is de adminstratieve bewijslast omgekeerd maar ook kunt u ook gemakkelijk aantonen dat er dubbel is betaald , neem ik aan? Voet bij stuk houden en eventueel wat hulp vragen van een jurist.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Danku voor uw reactie. Het zit vooral in dat hetzelfde abbonoment door de jaren heen goedkoper is geworden waardoor ik teveel heb betaald. Dat is redelijk makkelijk aan te tonen via de website dat het verschil er is neem ik aan? of bekijk ik het nu verkeerd? graag verneem ik van u


Ja het probleem is dan dat men voor potentiele klanten aardiger is en met betere aanbiedingen komt dan voor de eigen klant die al binnen is. Om die reden stappen veel mensen vaak over.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag