Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik had een peugeot 308 te koop zien staan bij een autohandelaar. Hij voldeed helemaal aan mijn verwachtingen dus besloot ik naar het onderhoudsboekje te vragen. Daarin stond dat de auto een maand geleden een beurt heeft gehad. Ook hing er een kaartje in de auto dat de volgende beurt bij 96000 km is. Ik besluit deze dealer te bellen en te vragen naar de status van de auto. De vriendelijke kerel vertelde mij dat hij zijn beurt heeft gehad en er waren geen bijzonderheden. Waarop ik besloot de auto te kopen zonder beurt en afleveringskosten. Toen wij de auto gingen halen en naar huis reden ging onderweg de lampjes op het dashboard branden. Toevallig vlakbij de garage waar de auto een maand geleden is geweest. Daar aangekomen bleek het ad blue vloeistof bijvullen te zijn en vroegen wij ons af waarom deze niet bijgevuld was daar hij net een beurt had gehad. Werd ons doodleuk verteld dat de auto helemaal geen beurt had gehad maar er was een advies naar de leasemaatschappij gegaan met wat er aan de auto moest gebeuren. Ben ik hier niet op een dwaalspoor gezet, is er fraude gepleegd en ze hebben mij voorgelogen. Dit erkennen ze nu ook gedeeltelijk en willen ze mij tegemoet komen met 25% korting op de beurt en de onderdelen. Ik vind dit veel te weinig en ben van mening dat zij de beurt compleet moeten betalen. Wat is hier redelijk? De autohandelaar heeft naar eer en geweten gehandeld want er waren immers stempels in het boekje gezet.

U mag er vanuit gaan wat er in het onderhoudsboekje is aangegeven. Als er is aangegeven dat de auto een beurt heeft gehad dan mag u daarvan uitgaan . De verkoper kan zich niet op het standpunt stellen dat dit niet het geval is en bijgevolg gebreken wegfuiven die als gevolg van de beurt zijn ontstaan. De verkoper moet dan ook de beurt volledig op zich nemen en het ontstane gebrek verhelpen. Komt u er samen niet uit stuurt u mij dan een privebericht voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag