Stel vraag

Particulier


hallo,

in 2014 heb ik via mij werk een collectieve verzerkering afgesloten voor inboedel woning, reis en autoverzekering, inj 2015 word mijn bedrijf overgenomen door een ander bedrijf en ik ga 1 op 1 mee.

bij het nieuwe bedrijf krijg ik begin 2016 melding over een collectieve verzekering bij het zelfde bedrijf, waarna ik contact met hun op neem met de vraag of dit nog aangepast dient te worden.

ik krijg terug wij behandelen dit bericht zo snel mogelijk.

Nu zijn we beland in december de 30ste en krijg ik een brief van de rdw dat ik niet verzekerd was in december en dat ik 400 euro boete krijg als ik voor 26 jan geen wam verklaring kan tonen.

ik log in op mijn digitale polismap waar ik nooit in kom(geen reden voor) en zie ik dat ze in september gemeld hebben mijn verzkeringen te beidigen omdat ik van werkgever veranderd ben! ik ben juist de gene geweest die dit aangekaart heb, en ze stoppen 4 verzekering zonder een brief of een telefonisch contact op te nemen.

meerdere malen contact gehad met de klaten service en die leggen de fout volledig bij mij want ik had in mijn polismap moeten kijken, in september hebben ze namelijk een bericht in mijn prive mail achtergelaten met ''u heeft een bericht in u polismap".

wat kan ik hier tegen doen? is dit een normale gang van zaken? ze hadden ook het bedrijf aankunnen passen ipv stop zetten? of mijn collectieve korting kunnen stoppen?

stel je voor dat ik een ernstig ongeluk zou hebben veroorzaakt in december...

Als de verzekeringen nog steeds van kracht hadden moeten zijn bij overname door de nieuwe werkgever, dan mogen deze verzekeringen niet zomaar beëindigd worden. Dit staat los van het feit of u een mededeling krijgt dat u in de digitale polismap had moeten kijken, indien dit gebruik is om via deze kanaal te communiceren. Feit blijft wel dat zij de beëindiging niet zomaar hadden mogen doorvoeren,. Ik raad u aan een klacht in te dienen en activering van de verzekering te eisen, mits uit de polisvoorwaarden anderszins blijkt. Voor verdere hulp stuurt u mij een privebericht.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

het feit dat ik het zelf aangegeven heb dat we overgenomen waren door een andere bedrijf was voor hun blijkbaar reden het stop te zetten ipv de polis aan te passen of mijn korting te stoppen.
mijn collega's die ook daar verzekerd zijn en niks hebben gemeld zitten gewoon nog in het oude collectief.

ik heb nooit gevraagd om stop zetting en hun verschuilen zich achter het feit dat ze via de digitale polismap mij op de hoogte hebben gehouden.

klacht heb ik de 4e ingediend maar is angstvallig stil sinds dien.


Ik raad u aan navraag te doen n.a.v. de laatste klacht. Mocht zij volharden in hun standpunt en u heeft schade door de beëindiging van de verzekering dan kunt u contact met mij opnemen via een privebericht door op de link te klikken bij dit antwoord.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag