Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Zakelijk


Ik ben sinds 2 jaar ZZP-er en heb sinds die tijd ook een "vaste" boekhouder die elk kwartaal voor mij de BTW aangifte heeft gedaan. Hiervoor betaal ik €40,- per maand ex. BTW vooraf. Hiervoor is eigenlijk nooit iets afgesproken verder.
Tot voor enkele maanden geleden was ik ook redelijk tevreden over de gang van zaken. Tot twee maanden geleden. Toen kreeg ik van hem een nota die significant duurder was dan dat we hadden afgesproken ivm de jaarangifte. Na enig aandringen heeft hij de nota verlaagd, maar gaf hij een ander bedrijf de schuld.
Derhalve heb ik toen aangegeven dat ik met de samenwerking wilde stoppen, nu zegt hij dat dit niet kan omdat wij, volgens hem, een overeenkomst hebben.
Nogmaals, ik heb nooit iets getekend cq. afgesproken met hem, mijn vertrouwen in hem is volledig weg en ik wens dan ook op geen enkele manier deze mijn zaken door hem te laten regelen.

Mijn vraag aan u is: Heb ik de verplichting om minimaal 1 maand van tevoren de plicht om, zoals hij dat noemt, deze overeenkomst schriftelijk op te zeggen?

Als u geen afspraken heeft gemaakt over de duur van de overeenkomst is het vaste rechtspraak dat duurovereenkomsten zoals deze alleen kunnen worden opgezegd met inachtneming van een redelijke opzegtermijn. Als vuistregel wordt vaak een opzegtermijn van een halve maand gehanteerd voor elk jaar dat de samenwerking heeft geduurd. In uw geval is een maand opzegtermijn dan ook op het eerste gezicht niet onredelijk.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag