Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Hoe lang dient een keukenfabrikant nog te zorgen voor het naleveren van bv. deurtjes?
Wij hebben eind 2012 een keuken gekocht. Nu is bij een van de deurtjes vocht (van de naastliggende vaatwasser) binnengedrongen en is het deurtje plaatselijk wat dikker geworden (is overigens al de 2e keer).
Nu is de keuken uit productie genomen en is het frontje niet meer leverbaar. Aangeboden wordt om 1 ander frontje uit te zoeken. Maar dat wil niemand natuurlijk: 1 ander deurtje in keuken die voor de rest gelijk is!?
De servicedesk zegt hier niets aan te kunnen doen en wil geen complete frontwissel, terwijl zelfs de winkelmanager het daar niet mee eens is.
Wat zijn hierin mijn rechten?
Bedankt alvast voor het antwoord.

In de wet is niets bepaald over de nalevering . De fabrikant kan zelf bepalen of hij nog onderdelen levert en voor hoe lang. De vraag is of de keuken ondeugdelijk is, immers de keuken moet tegen het vochtprobleem bestand zijn. Nu wil de verkoper wel leveren en bent u nu aangewezen om te onderhandelen. U zou daarmee de koop gedeeltelijk kunnen ontbinden, bv prijsvermindering, of vragen naar korting bij een volgend aankoop als de verkoper geen ander oplossing kan aandragen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag