Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In augustus heb ik een telefoon besteld via... De telefoon deed na een paar maanden raar, de conclusie was dat er iets mis was met de software van de telefoon. De telefoon is hiervoor (onder de garantie) twee maal opgestuurd om gemaakt te worden. Na de laatste keer dat die gemaakt was, was die nog steeds niet goed en deed die nog steeds hetzelfde als de allereerste keer. Er werd gezegd in de winkel dat de telefoon na twee keer opsturen vervangen zou worden door en nieuw toestel. Nou kreeg ik een mail van de klantenservice dat ik hem mag verwisselen met een toestel uit de winkel (dus een outlet toestel) met krassen op het scherm en een beschadiging aan de rand eromheen. Nu is de vraag of dit mag? Ik heb nu dus eigenlijk de volle mep betaald voor een product waar beschadiging op zit, terwijl het niet mijn fout is dat die telefoon niet werkt na behoren.

Wat moet ik doen en mag dit zomaar?

Dit mag niet zomaar. Als de telefoon niet meer gerepareerd kan worden en u heeft nog garantie, dan dient de verkoper een nieuw toestel beschikbaar te stellen. Ik raad u aan de verkoper schriftelijk hiervan melding te doen, bij gebreke waarvan u de koop kunt laten ontbinden. Komt u er samen niet uit, stuurt u mij dan een privebericht voor verdere hulp.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag