Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Webwinkel heeft aan de hand van een tekening van de tuin onderdelen voor een kat-antiwegloop-systeem geleverd. Er is niets op maat gemaakt, gewoon volgens de bestellijst op hun site. Men gaf zelfs aan dat teveel bestelde spullen terug mochten. Bij nadere bestudering van de spullen hebben we gekozen voor een eenvoudiger systeem. Contact opgenomen, we konden het spul alleen ruilen voor iets anders (per mail bevestigd). Niet op in gegaan. Daarna voorbeeldbrief koop op afstand van de Consumentenbond aangetekend verstuurd. Daarop reactie per mail dat het hier maatwerk betreft en men niet hierin meegaat. Het gaat om 1.300 euro. Welke volgende stap is het slimste? En hoe houden we een procedure betaalbaar? Alvast veel dank!

Het is geen maatwerk( 6:230p f1 BW), maar geprefabriceerde onderdelen die aan u verkocht zijn. U kunt gewoon ontbinden zonder opgaaf van redenen . Misschien kan ik wel voor u de juiste juridische toon zetten door te verwijzen naar relevante wet en regelgeving. Indien men niet de spullen wil terugnemen is er sprake van verzuim met betrekking de terugnameplicht hetgeen weer lijdt tot schadevergoeding als wettelijke rente enzovoorts. In gevallen als dit helpt het versturen van een e-mail al. Neemt u anders even contact op?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag