Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Energiedirect meld mij onterecht af bij ENECO

Ik heb telefonisch contact gehad met energiedirect die mij had gebeld om bij hun te komen voor een contract. Bedenktijd 2 weken!
Hun konden blijkbaar zien wat ik bij ENECO per maand betaalde en kwamen met € 30 goedkoper per maand.
Ik had een bedenktijd van 2 weken en ik heb na een paar dagen ENECO gebeld en het er met hen over gehad.
Ik heb toen besloten om toch bij ENECO te blijven en ik heb energiedirect gemeld dat ik NIET op hun aanbod in zou gaan.
Er is daarna gebleken dat energiedirect ( voortaan (e.d. ) mij al had afgemeld bij ENECO.
Toen ben ik daar weer achteraan gegaan en na veel gedoe zat ik dus weer bij ENECO.
Nu krijg ik een rekening van ENECO voor de periode van 29-12 en 09-01 dat ik GEEN energie bij hen hebt afgenomen.
Mijn vraag: Is dat nu mijn schuld en ben ik verplicht het bedrag te betalen van € €178.52 omdat het een 10 dagen heeft geduurt voor het weer rond was? Kerst en oud en nieuw zat ook nog tussen die periode waarop er ook mensen vrij waren van het energiebedrijf!

De schade die u noemt is een gevolg van een fout die de andere energieaanbieder heeft gemaakt door u toch af te melden terwijl u nog geen toestemming heet gegeven. U of uw provider moet de rekening doorsturen naar ED.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hartelijk dank voor uw antwoord op mijn vraag.
Kan ik hiermee ook mijn energiebedrijf ENECO kunnen overtuigen?


Nou ik vrees niet voordat u ED in verzuim hebt gezet een aansprakelijk voor deze schade. Het gaat natuurlijk maar om een maandtermijn of minder, kunt u niet hierover in onderhandeling met Eneco, misschien kunnen ze u een goede alternatieve dienst bieden en de termijn crediteren? Een tip is misschien ook nog toch eens goed de voorwaarden door te nemen, op welke basis wordt er nu gefactureerd?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag