Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


via telefoon is mij een gratis product aangeboden van een bedrijf dat telefonisch klanten werft.. Gratis voor drie maanden en daarna zal weer contact opnemen om te vragen of ik het product kopen wil.
(na drie maanden kun je besluiten tot aankoop over te gaan)
Het product is niet nodig gebleken waartoe het zou dienen dus geen aankoop gedaan en dat ook medegedeeld aan places.nl .
Maar nu is er een factuur van 200 euro, zonder mijn toestemming om het product te kopen.
wat kan hier tegen gedaan worden?

Nee, maar ik neem aan dat u een schriftelijke overeenkomst hebt toegezonden gekregen met daarin de voorwaarden , kan het zijn dat de voorwaarden afwijken van het aan u mondeling toegezegde? ( dat mag niet dus ik hoop dat u een voice log kan opvragen eventueel) In ieder geval niet betalen als de aanbieder van de dienst niet kan bewijzen dat er een rechtsgeldig afdwingbare overeenkomst bestaat.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Hartelijk dank voor uw antwoord.
Hiermee kan ik weer verder.

Er zijn geen voorwaarden besproken, omdat ik geen verdere samenwerking of afspraak gemaakt heb. Ik heb gebruik gemaakt van de drie maanden gratis proberen, waarna ik telefonisch benadert ben en heb medegedeeld dat het product niet voldoet aan mijn verwachtingen en dat ik geen interesse heb.
Ik heb nooit toegestemd en voorwaarden zijn niet medegedeeld.

Graag wil ik dit soort praktijken aan de kaak stellen.
Weet u hoe ik dit kan aanpakken? Bij wie kan ik melding maken tot nader onderzoek?


https://www.fraudehelpdesk.nl/ of de bekende Tros Radar en Kassa van Vara.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag