Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik had per ongeluk een verkeerde vaatwasser besteld en gelijk een mail gestuurd om hem te annuleren en gelijk er achteraan de vaatwasser besteld die ik wel moest hebben, de volgende ochtend nog een keer gebeld om het nog een keer door te geven en je zou binnen 1 tot 3 werkdagen je geld terug krijgen. Dit was donderdag nacht tijdens het begin van 21% btw weg ermee, doordat het geld dus 2 keer van mijn rekening was gehaald kwam ik op 1 februari in de problemen doordat mijn hypotheek en zorgverzekering werd afgeschreven ik heb meerdere keren gebeld en gemaild en heb tot nu toe nog steeds mijn geld niet terug,dus ik heb nu gezegd dat ik het geld plus de rente wat ik aan de bank moet betalen vergoed wil hebben, want als ze zich aan die 3 dagen hadden gehouden dan had ik het geld op 1 februari allang terug gehad, het gaat om bijna 782 euro.Kan ik dit eisen van ze ik heb genoeg telefoontjes gepleegd, waar je ook nog een 45 minuten in de wacht gezet word voor je eindelijk iemand aan de telefoon krijgt, en van de denk ik 5 mails die ik gestuurd heb heb ik 1 keer antwoord gehad.Ik heb ook nog met info exchange gebeld verleden week daar vandaan worden de apparaten bezorgd, maar die hadden deze bestelling niet binnen gekregen dus die vaatwasser is de winkel niet eens uit geweest.

Hoewel het vervelend is dat u uw geld niet op tijd hebt ontvangen, komt de berekende bankrente niet zonder meer in aanmerking voor vergoeding. De toegezegde terugbetaling van de vaatwasser binnen de genoemde aantal dagen is telefonisch gedaan en is geen harde regel. Pas als dit in de voorwaarden is opgenomen zou u compensatie van de bankrente als gevolgschade kunnen eisen. Ik raad u aan in onderhandeling te treden met de verkoper.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb mijn geld nog steeds niet ontvangen , ze beloven op de site van de winkel bij annulering of retour binnen 1 tot 3 werk dagen je geld terug, maar op mail en telefoon moet je ook steeds het hele verhaal weer uitleggen en ze zeggen steeds iets anders.


U kunt de verkoper dan in gebreke stellen en een uiterste betaaldatum aangeven waarbinnen betaald moet zijn, bij gebreke waarvan u extra kosten in rekening zult brengen of incassomaatregelen zult treffen. Met dit laatste kan ik u van dienst zijn mocht de verkoper niet overgaan tot betaling. Neemt u daartoe desgewenst direct contact met mij op via een privebericht.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag