Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


van 26 sept t/m 5 okt hebben wij een auto gehuurd bij een verhuur bedrijf in zuid afrika

Bij het ophalen van de auto snel om de auto heen gelopen en de jongen van het verhuur bedrijf schreef wel wat dingen op wat kapot of beschadigd was dus dacht dat komt wel goed.

na een mooie vakantie de auto weer ingeleverd s,nachts waar er 1 jongen in een hokje aan het slapen was en wakker werd en zei dat we de sleutel in de brievenbus konden doen. hij liep niet langs de auto om hem te controleren.

op 11 okt krijgen wij een mail met de afhandeling van de kosten de kosten hiervan de tol het inleveren op een andere plek en contract fee. allemaal prima hier wisten we van dus wij dachten oke alles is netjes afgehandeld.

op 18 oktober krijgen we opeens een mail dat de hoedenplank zou missen en de mist lamp kapot zou zijn. De hoedenplank heeft er nooit in gezeten en de mislamp is ons nooit opgevallen.

op 1 november krijgen we een mail met de eind afrekening en hierop staat alles op 0,00 dus dan neem ik aan dat alles is afgehandeld.

op 25 november krijgen we opeens een mail dat er nog een bedrag van +- 850 euro open staat voor het missen van de hoedenplank en de kapotte mistlamp.

na veel heen en weer gemail dat de hoedenplank en nooit in heeft gezeten en dat we niks wisten van een kapotte mistlamp. krijgen we opeens een factuur van +- 350 euro en is zonder iets te melden of sorry de hoedenplank toch van de rekening gehaald en zijn ze er waarschijnlijk toch achter gekomen dat de hoedenplank toch miste.

Wij hebben het gevoel dat dit ook het geval is bij de mistlamp dat die voor dat wij hem huurde ook al een barst in zat. Dit ook bij hun aangegeven en bleef het lang stil dus wij dachten dat het opnieuwe afgehandeld was.

Tot wij 6 dec een aangetkende brief krijgen met als datum er boven 25 nov.
dat als we niet betalen we op een internationale lijst komen te staan. Wij hebben deze niet betaald omdat wij het gevoel hebben dat we belazerd worden en dit na het lezen op internet vaker voor komt.

Weer een hele tijd niks gehoord tot wij afgelopen dinsdag 31 januari een mail krijgen van saya recoveries dat we binnen 7 werkdagen +- 850 euro moeten betalen dus nu weer met het missen van de hoedenplank.

We hebben echt het gevoel dat we opgelicht worden. vandaar dat ik hier hulp probeer te krijgen.

Bij de huur van de auto zat trouwens cascoschade vermindering diefstalbescherming en wa-dekking

Er is geen internationale lijst voor dit soort zaken dus daar hoeft u zich niet ongerust over te maken.
Het is een bekende truc van verhuurbedrijven om achteraf schade te claimen. Mijn advies is altijd niets doen alleen als er een deurwaarder komt met een dagvaarding schakel dan direct een advocaat of jurist in. Maar ik denk dat er nooit een deurwaarder komt.
Laat u zich niet afschrikken door brieven van incassobureaus want die kunnen zonder vonnis van een rechter niets doen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag