Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb vorige week een smartphone Samsung J1 mini gekocht.
Bij thuiskomst kwam ik erachter dat de telefoon geen verbinding met de wifi kon krijgen.
En weer terug ermee naar de telefoonzaak gegaan waar ik de telefoon heb gekocht.
De meneer daar heeft het geprobeerd bij hun op de wifi en ja hoor hij deed het.
ik blij weer naar huis want hij deed het , dacht ik . Bij thuiskomst weer geen verbinding.
Ik weer contact opgenomen met de telefoonzaak en deze zei dat ik de provider (Telfort)moest bellen hoe of wat. Deze hebben vervolgens van alles geprobeerd maar helaas kwamen ze erachter dat sommige Samsung J- series geen contact konden krijgen met de wifi omdat er nog een update moest komen van de Samsung voor de J-series. Vervolgens de Samsung gebeld wanneer die update komt want zo heb ik niks aan die telefoon. Deze zeiden dat ik moest wachten het kon binnen een week of een half jaar gebeuren. Nou lekker dan. Een dikke honderd Euro lichter en kan geen gebruik maken van mijn telefoon. De telefoon zaak gebeld om te vragen of ik de telefoon om kan ruilen voor een wel werkt model maar die zei ik heb jou een goed werkende telefoon verkocht dus kan hem niet terugnemen de fout ligt bij de Samsung die moeten een update doen. De Samsung wil mij verder ook niet tegemoet komen en de telfort ook niet omdat hun ook met smart op die update zitten te wachten. Wat voor stappen kan ik nu verder ondernemen? De fout ligt toch bij Samsung en zijn zij mij nu niet verplicht om mij mijn geld terug te geven of een goed werkend model te geven ?

Nee, u hebt geen goed werkende mobiel gekocht want er is bewust of onbewust informatie achtergehouden door de verkoper. U kunt nu een vervangend gelijksoortig toestel eisen, de koop ontbinden wegens non conformiteit en ten tweede vernietigen wegens dwaling . U hebt recht op teruggave van de gehele som plus gevolgschade.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De telefoonzaak een kleine ondernemer wil mij niet de honderd Euro voor het betaalde toestel terug geven. Hij wil mij tegemoet komen met 75 Euro. Moet ik hiermee akkoord gaan ik heb toch recht op het hele aankoopbedrag.


Gezien de inspanning en geld die vereist is om uiteindelijk je recht te kunnen halen voor een verschil van 25,- lijkt zinloos, probeer voor 25,- een tegoedbon te krijgen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag