Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In September bij heb ik een landelijke woonwinkel een nieuw gedeelte van de hoekbank besteld. Het oude gedeelte paste niet handig in onze nieuwe woning. De winkel bood een handige oplossing aan om een nieuw aangepast gedeelte te bestellen.
Kosten ongeveer 350 euro.
Na 10 weken konden we het nieuwe gedeelte ophalen. Wat bleek: hij bleek een totaal andere zithelling te hebben waardoor er grote gleuven tussen de banken ontstaan en de hoogtes ook volledig afwijken... kort gezegd: geen gezicht.

Er is direct contact geweest met de winkel en ze hebben de bestelling opnieuw gedaan. 7 weken later kon ik het gedeelte weer ophalen. Wat bleek: WEER het verkeerde bankdeel, dus weer met foutieve zithelling. Zwaar geirriteerd en met 100 excuses van hun kant is er besloten het juiste gedeelte te bestellen.
We zijn nu weer 12 weken verder. Gisteren werd ik gebeld dat ze het nieuwe gedeelte binnen hebben gekregen. Ik heb ze gevraagd het eerst te checken. En ja hoor je raad het al.... het is WEER het foutieve bankdeel! Zij stellen voor om de bestelling opnieuw te doen: ik heb dat uiteraard afgewezen want ik ben hier helemaal klaar mee.
Ik heb geeist dat ik mijn geld terug wilt. De meubelzaak kan hiermee akkoord gaan maar wilt dan wel hun oude bankgedeelte terug. Ik heb ze gezegd dat ik hiermee niet akkoord ga want dan heb ik nog maar een halve bank ipv een niet goed bijpassende bank.
Wat zijn mijn rechten in deze???

Als u uw geld terug wilt dan is er in dit geval sprake van ontbinding van de overeenkomst, hetgeen inhoudt dat de bank teruggegeven dient te worden aan de verkoper. U kunt desgewenst overwegen om in onderhandeling te gaan met de verkoper om een korting af te dingen op de prijs vanwege het lang wachten.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag