Stel vraag

Wonen, Buren

Particulier


Ik woon sinds 1 augustus in een studentenkamer en heb sinds dag 1 al problemen met het warme water in de douche. In het begin was het zo dat het water het dan 3 minuten deed en dan weer koud werd, maar sinds 3 maanden wordt de douche helemaal niet meer warm. Ik heb meerdere malen contact opgenomen met de huurbaas en ze zijn hier 1 keer geweest om er naar te kijken en toen zeiden zij dat ze er iets aan zouden doen. Vervolgens heb ik er nooit meer iets over gehoord en heb ik weer contact met hun opgenomen waarbij ik een antwoord kreeg dat de boiler waarschijnlijk kapot is en dat ze er niks tegen kunnen doen. Ik kan dus nu al 3 maanden niet douchen in mijn kamer. Nu weet ik dat een verhuurder verplicht is om gebreken te verhelpen, maar is dat in mijn geval ook zo? Ik heb mijn huurovereenkomst bekeken en daar staat niet echt iets over warmtevoorziening. Er staat wel dat de verhuurder voor huurder te verzorgen leveringen of diensten: bijzondere inventaris keuken ( geiser, boiler). Mijn vraag is dus of ik gewoon recht heb op warm water en wat voor stappen ik dan kan ondernemen.

Vaak blijkt uit het huurcontract en met name uit de servicekosten dat warm water middels boiler of geiser in de huur inbegrepen zit. Ook zonder deze vermelding moet er een warm water voorziening zijn en is er sprake van een gebrek die voor rekening komt van verhuurder. U kunt hem dan ook schriftelijk in gebreke stellen om zo spoedig mogelijk het gebrek te verhelpen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag