Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 20 december 2016 heb ik bij (...) een jurk gekocht t.w.v. 63.90 euro (incl. verzendkosten). Op 20 dec. heb ik de jurk ontvangen en op 24 dec. heb ik deze retour gestuurd, omdat ik de jurk niet paste. Mijn retour is op 3 januari 2017 aangekomen (bewijs: track & trace code PostNL). Na lang wachten en mailen (20 dagen!), geen reactie ontvangen. Toen ik op haar Facebook een slechte review had geschreven, heeft zij deze gelijk verwijderd en mij een privebericht gestuurd. Waar het op neer komt is dat zij mijn geld niet terug wil geven. De reactie van haar is dan ook: "Het jurkje heb ik ontvangen alleen is hij gedragen de bijbehorende zakjes zaten er niet bij. De diamantenketting lag los bij de jurk kaartje was er ook niet bij.
Lees onze retour voorwaarde op (...) bij customer service." en "het kaartje zat er niet aan". Buiten het feit dat ik juridisch gezien gewoon het recht heb om te passen en het kaartje niet perse aanwezig hoeft te zijn (tenzij uitdrukkelijk aangegeven), klopt haar beschuldiging niet. Ik heb het jurkje netjes, compleet en niet gedragen (alleen gepast) teruggezonden. Naar meerdere mailconversaties is zij niet bereid mijn geld terug te geven.

In haar algemene voorwaarden, die op haar website staan, staat dat zij aangesloten is bij WebwinkelKeur en de Geschillencommissie. Nou heb ik haar opgezocht op beide sites, maar kan ik haar niet terugvinden. Dit betekent dat zij onterecht in haar voorwaarden heeft staan dat zij aangesloten is bij deze twee organisaties.

Betekent dit dus dat ik mijn geschil niet kan voorleggen bij de Geschillencommissie?

Natuurlijk wil mijn geld gewoon terug. Welke opties heb ik nog meer over?

Is het mogelijk om eventueel naar de kantonrechter te stappen? Daar komen natuurlijk allerlei kosten bij. Is dat het waard?

Alvast bedankt voor uw tijd en hulp.

Dat is hoog gegrepen nu; wellicht helpt het al als u door mij een korte brief of e-mail laat opstellen ( dat maakt iets meer indruk) de bewijslast dat het gekochte product niet conform de aanlevering is verzonden en ontvangen ligt bij de verkoper. Welke geschillencommissie meent u dat de verkoper was aangesloten?

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag