Stel vraag

Consument, Verzekering, Schade

Particulier


reeds enige tijd wordt ons gezin gepest middels meldingen bij Veilig Thuis (en voorheen Jeugdzorg). Om de zoveel tijd worden wij hierdoor blootgesteld aan een heel onderzoek. Melder is meerdere malen uitgenodigd voor een gesprek en zelfs voor mediation op onze kosten, is hier echter niet toe bereid. Bij de laatste melding heb ik geweigerd mijn zoontje wederom aan een gesprek bloot te stellen omdat hij inmiddels een enorme angst hiervoor heeft opgebouwd waarvoor hij ook EMDR ondergaat. Veilig Thuis heeft besloten dat zij daarom niet kunnen aantonen nog weerleggen dat er sprake is van kindermishandeling ondanks dat zij zijn therapeute hebben gesproken. De contactpersoon bij Veilig Thuis heeft in een gesprek met een vertrouwenspersoon van het AKJ en mijzelf aangegeven dat zij niet de conclusie aan kan passen omdat zij anders het signaal zou geven dat zij geen goed onderzoek hebben verricht en/of geen correcte conclusie hebben getrokken. Kan ik hiertegen in beroep gaan? De vertrouwenspersoon van het AKJ ondersteund mij reeds met het indienen van een klacht bij de klachtencommissie maar ik zou ook graag de conclusie van Veilig Thuis aanvechten. Zijn hier via Juridische weg mogelijkheden voor?

Gezien deze ernstige kwestie is het daar gelegen of de aanmelder juist heeft gehandeld. Mocht dit niet zijn (valse melding doen) dan is dat een onrechtmatige daad en kan hiervoor aansprakelijk gesteld worden. Als hierdoor óók foutieve rapporten worden opgesteld dan kunnen dezen worden aangevochten.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag