Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 23 augustus 2017 gaan wij trouwen. Op 26 september 2016 hebben we een offerte getekend bij etablissement in Maarssen, voor het trouwfeest. Onze uitnodigingen zijn verstuurd en familie en vrienden hebben in nabijgelegen hotels een kamer geboekt.

Nu blijkt dat dat etablissement gaat worden overgenomen. De nieuwe uitbater zegt geen trouwfeesten meer te willen doen en wil alle trouwfeesten na juli 2017 dan ook cancellen. Wij willen graag dat het etablissemebt haar afspraken nakomt, we hebben immers een goede prijs bedongen die we ergens anders niet zomaar kunnen krijgen. Heeft de nieuwe eigenaar niet de verplichting op zich genomen? En hoe kunnen we dat nagaan? We hebben toch een contract? En wat als de verplichting niet over is gegaan op de nieuwe eigenaar (hoe kunnen we dat checken), wat kunnen we dan alsnog doen?

U hebt de afspraak met de oude eigenaar en die zult u er op moeten aanspreken als hij de verplichting niet heeft overgedragen aan de koper. Voor meer info en overleg kunt u mij een direct bericht sturen.

Beoordeel dit antwoord:

Er zijn inderdaad twee mogelijkheden, of de oude uitbater heeft het bedrijf verkocht aan de nieuwe uitbater, of alleen bijv. de opstal en inboedel zijn verkocht maar het bedrijf an sich niet. In het eerste geval dient de nieuwe uitbater de afspraken na te komen, in het tweede geval niet en zou de oude uitbater aansprakelijk zijn voor uw schade.

Ik zou aanraden om te beginnen bij het handelsregister van de Kamer van Koophandel, om te kijken of het bedrijf is overgenomen, eventueel aangevuld met gegevens van het Kadaster over het pand. Op basis van die informatie kan dan bekeken worden wat de juiste volgende stap zou worden.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag