Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In 2015 hebben een nieuw bankstel met 2 relax stoelen gekocht.
Beide van kunstleder.
Deze zijn geleverd eind juni 2015.
Daarnaast hebben we ook 6 eetkamerstoelen gekocht in het zelfde kunstleer.
Zodat we alles mooi hetzelfde hadden.
In februari 2017 ging 1 van de stoelen kapot, het kuntsleer gaat scheuren waar het gestikt is.
We hebben de winkel gebeld waar we de stoelen gekocht hebben. En het uitgelegd en foto's gestuurd. Hun zouden contact opnemen met de fabrikant.
Na ongeveer een week kregen we telefoon van de winkel. Stoel kan niet gerepareerd worden hij moet opnieuw bekleed worden.
Maar het kuntleder bestaat niet meer want de leverancier ervan is failliet.
Dus we konden kiezen of stof erop of stof met iets van leer erin.
Kosten €250 voor het maken/bekleden van de stoel.
Er werdt bij verteld dat ze dan al redelijk minder gerekend hadden dan dat het normaal zou gaan kosten.
Volgens de winkel en fabrikant is het normaal dat deze kosten gedeeltelijk voor eigen rekening zijn. Dus de €250.
Wij vinden het niet normaal dat je na 1.8 jaar zelf voor de kosten opdraaid en dan ook nog niet eens hetzelfde kunstleder terugkrijgt
Het waren stoelen van €1195 per stuk.
Dan mag ik toch wel iets van kwaliteit verwachten.
Ik heb toch garantie op deze stoelen lijkt mij???
Mogen ze dit zomaar doen??

1195, per stuk? Ja in dat geval zou ik de algehele kosteloze stoffering eisen van de verkoper. Er is sprake van een gebrek en de verkoper kan niet bewijzen dat het gebrek niet bestond op het moment van verkoop of dat u de stof verkeerd behandeld heeft. De prijs/kwaliteit verhouding doet er wel degelijk toe als het gaat om non conformiteit .

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag