Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


18 januari jl heb ik een 2de hands auto gekocht voor een bedrag van 2050.00 euro. Het betreft een auto uit 2005.
Op dit moment staat mijn auto voor de derde keer bij de garage. Na 2 weken rijden heb ik 4 nieuwe bobines en 4 nieuwe bogies moeten vervangen voor een bedrag van 200.00 euro.
Weer 2 weken later stond ik weer stil en heeft de ANWB mij versleept naar de garage. De multieriem met bijbehorende loop en spanrollen bleken niet vervangen te zijn en moesten dus vervangen worden met de nodige kosten die dit met zich mee bracht. Nu staat de auto weer bij de garage nadat de rook onder de motorkap vandaan kwam. Een kapotte airco blijkt het probleem en dus weer een zeer kostbare reparatie die ik eigenlijk niet kan bekostigen.
Ik heb diverse keren contact gehad met de verkoper van de auto. Deze blijft ontkennen dat hij wist dat deze gebreken er zijn.
Wat kan ik doen?
Alvast bedankt voor uw tijd.

U heeft als koper een onderzoeksplicht die ver gaat afhankelijk van bouwjaar, staat etc, terwijl de verkoper een mededelingsplicht heeft. Gezien de gebreken lijkt het mij dat de auto ondeugdelijk is en u vanuit kon gaan dat u een goed werkende auto geleverd krijgt. Bovendien kan het zo zijn dat de gebreken een gevaarlijke situatie kunnen opleveren voor de verkeersveiligheid. Ik raad u aan de verkoper in gebreke te stellen en vragen om reparatie of herstel, bij gebreke waarvan u verdere stappen zult ondernemen.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank u wel voor uw duidelijke antwoord.
Ik heb inmiddels 3 maal contact gehad met de Verkoper van de auto. Helaas blijft deze ontkennen dat hij op de hoogte was van de gebreken die er nu allemaal blijken te zijn.


Het gaat erom dat u een deugdelijke auto geleverd dient te krijgen. De verkoper moet in dit geval de gebreken herstellen. Het lijkt erop dat u niet serieus genomen wordt door de verkoper. Een brief van een jurist kan de zaak wellicht vlot trekken.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Dank u wel voor uw duidelijke antwoord.
Ik heb inmiddels 3 maal contact gehad met de Verkoper van de auto. Helaas blijft deze ontkennen dat hij op de hoogte was van de gebreken die er nu allemaal blijken te zijn.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag