Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Binnen de 2 jaar garantietermijn van mijn telefoonprovider ging mijn iPhone stuk. Hij kon niet meer gemaakt worden en ik kreeg daar een refurbished telefoon voor terug. Na 2 en een halve maand had deze refurbished telefoon dezelfde klachten als de eerste. Mijn garantie en abonnement van mijn eerste telefoon was inmiddes afgelopen. In de winkel zeiden ze dat ik nog garantie had van 3 maanden op de reparatie. Ik heb de telefoon weer ingeleverd voor reparatie.
Nu krijg ik ineens een hoge rekening en wordt er gezegd dat ik geen garantie meer heb, omdat de garantie van het eerste toestel voorbij is. Ik heb ook geen recht op reparatiegarantie van het tweede toestel, omdat hij niet gerepareerd is, maar een refurbished gehad.
Klopt dit? Ik heb toch recht garantie van het tweede toestel? Ik heb toch rechts op dat ik een deugelijk produkt terug krijg? Geen produkt dat binnen 2 en halve maand ook stuk is.
Het aankoopbedrag van de eerste iphone was €912,50. Ik heb er nog geen 2 jaar mee kunnen doen.

U heeft inderdaad recht op een goed en deugdelijk toestel, ook na de garantieperiode. U hoeft de rekening dan ook niet te betalen. U kunt de verkoper schriftelijk melden dat u de rekening niet gaat betalen en alsnog deugdelijke reparatie of vervanging van het toestel eist.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb T mobile aangeschreven en het hierboven geschreven gezegd. T mobile blijft echter volhouden dat ik geen recht op garantie heb. Wat kan ik vervolgens nog doen?


Vaak wilt een brief of mail van een jurist nog wel eens helpen. U kunt ook een klacht indienen bij de geschillencommissie. Ik kan u hierin bijstaan. Neemt u daartoe desgewenst direct contact met mij op.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Ik heb T mobile aangeschreven en het hierboven geschreven gezegd. T mobile blijft echter volhouden dat ik geen recht op garantie heb. Wat kan ik vervolgens nog doen?



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag