Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


In oktober 2016 kocht ik een gloednieuwe IPHone SE bij een electronicazaak. Vanaf januari 2017 heb ik continu problemen met de IPhone die me het onmogelijk maken het toestel te gebruiken. Binnen twee maanden is hij 3 keer ter reparatie aangeboden en alle keren werd door de technische dienst ontkend dat er problemen zouden zijn aan mijn toestel terwijl ik het toestel niet kan gebruiken door de problemen en de sevicemedewerkers van de winkel zien de problemen wel. Desondanks is het beleid van de winkel dat er minimaal 3 keer geconstateerd moet zijn door de technische dienst dat het toestel problemen heeft en na 3 pogingen tot reparatie het nog steeds niet doet. Echter heb ik zeer sterk gevoel dat de winkel "opzettelijk" ontkent dat er problemen zijn aan mijn telefoon om niet tot terugbetaling te hoeven komen of een nieuw product aan mij hoeft te geven. Nu is mijn vraag: wat zijn mijn rechten als klant? Mag een winkel zo jojoën met een klant dat €439 betaalt voor een toestel dat ze al 2 maanden niet normaal kan gebruiken? Op deze manier kan ik hem namelijk nog wel 100 x opsturen zonder resultaat net zolang tot de garantie verstreken is. Hier wordt in mijn ogen gewoon gedwarsboomd

Als de telefoon niet kan worden gemaakt of men weigert deze te maken of te vervangen, dan kunt u in beginsel de koop (gedeeltelijk) ontbinden. Dat betekent dat u recht hebt op teruggave van uw geld. U kunt dit schriftelijk melden aan de verkoper, als de verkoper in gebreke blijft dan kunt u ook overwegen om het toestel op hun kosten elders te laten repareren.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Wat als de verkoper niet reageert, maar ik wil mijn geld terug? Ik wil namelijk helemaal geen IPhone meer omdat ik veel mensen in mijn omgeving ken die er ook problemen mee hebben.


Het lijkt erop dat u niet serieus wordt genomen door de verkoper. Alvorens verdere maatregelen te nemen is het zaak dat de verkoper formeel in gebreke wordt gesteld. Een brief van een jurist kan wellicht de zaak vlot trekken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag