Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Mijn directe chef heeft mij ruim 2 jaar lang benadeeld met reis declaraties door zich niet aan het dienstreizen besluit te houden. Hij hanteerde zijn eigen verzonnen regels. Ik ben voor ruim 1000 benadeeld.

Meer als 2 jaar geleden heb ik mijn probleem bij de bond neer gelegd. Vrijwel meteen kreeg ik te horen dat ik gelijk heb en dat zij het wel voor mij gaan regelen. Vanaf dat moment heb ik ze meerdere mailtjes gestuurd waar ik geen reactie op kreeg. Vervolgens lichtelijk geiriteerd naar de bond gebeld. Zij beloofde beterschap en gaven toe dat het niet de bedoeling kan zijn dat het zo lang duurt. Vervolgens werd er iemand anders op de zaak gezet. Wederom dezelfde strijdkrachtige taal zoals ik helemaal in het begin ook al hoorde. 3 maanden geleden was het plan van de bond om mijn werkgever nog eenmaal de kans te geven de schade te herstellen. Anders zou het een juridische zaak worden. Vanaf dat moment krijg ik wederom geen duidelijkheid of uberhaupt antwoord op mijn mailtjes. Bij het laatste mailtje heb ik als CC het mailadres van de betreffende afdeling toegevoegd. Na meer dan een week kreeg ik pas een reactie van de afdeling. Daarin stond dat hun personeel het merendeel van de tijd hun werk niet op kantoor verrichten. Hierdoor raakt hun inbox overvol en blijven zaken liggen. Hij vertelde mij dat hij mijn mail heeft uitgeprint en op het buro van desbetreffende collega heeft gelegd zodat mijn zaak prioriteit zou krijgen. Ondertussen zijn we weer 2 weken verder zonder iets gehoord te hebben van de bond. Ik betaal al 17 jaar contributie zonder ze ooit nodig gehad te hebben. Nu heb ik ze nodig en laten ze me kei hard in de kou staan. Wat zijn mijn mogelijkheden? Welke stappen kan ik tegen de bond ondernemen?
Ik ben er onderussen helemaal klaar mee hoe de bond mij behandeld. Is er een instantie (ombudsman of iets dergelijks) waar ik dit kan aankaarten. Ze leveren niet de diensten waar ik al die jaren voor betaald heb en voel me aardig opgelicht door de bond.

Mvg

Afhankelijk van de voorwaarden van de bond kunt u ze in gebreke stellen om uw klacht serieus te nemen althans zo spoedig mogelijk in behandeling te nemen. Vervolgens kunt u mogelijk ook een klacht neerleggen bij de instantie die toezicht uitoefent op de bond. Meestal is er een klachtenprocedure die u kunt volgen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag