Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemorgen,
In juni 2012 nieuwe auto gekocht Hyundai I20 met 5 jaar fabrieksgarantie.
Onderhoud beurten enz altijd in de Hyundai garage plaatsgevonden. Na laatste beurt zit er een harde tik in of in ieder geval bij de moter, de garage hoort niets! Zei later weer dat komt omdat het koud is , enz het Is zelf tijdens het rijden goed te horen de dealer verwijst ons weer naar de garage die vervolgens niks! Hoort.
Onze vraag is kunnen we hier iets mee, we hebben het gevoel dat dit niet in orde is en voelen ons niet meer op ons gemak in de auto.
Hopen iets te mogen horen van u.
Bij voorbaat hartelijk dank , met vriendelijke groet

Ik begrijp dat de garantieperiode van uw auto binnenkort afloopt en dat u het vermoeden heeft er kort na deze periode zich een probleem met de auto zou kunnen voordoen.
Leg in ieder geval de door u geconsteerde kwesties goed schriftlijk vast en zorg er voor dat vóór afloop van de garantie, uw dealer aantoonbaar door u van e.e.a. op de hoogte is gebracht (aangetekend toezenden); meldt u hierbij voorkeur ook dat u de problemen eerder heeft gemeld en dat desondanks de klachten niet zijn verholpen.
Probeer ook eens samen met uw dealer een proefrit te rijden waarbij u zelf kunt aangeven wat u hoort, dat volgens u niet in orde is.

Overigens er zijn mogelijkheden om een "einde garantie keuring" te laten uitvoeren. Dit uiteraard wel tijdig laten doen. Zie bijv. : https://www.anwb.nl/auto/kopen/aankoopkeuring

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag