Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


L.S.,

ik heb een probleem met de provider van mijn telefoon, internet en televisie.
Op 7 maart jl. ben ik er achter gekomen dat er begin februari en begin maart grote bedragen door hen geïncasseerd zijn. Dit doordat ik geld tekort kwam (ben alleenstaande moeder met minimum ziektewetuitkering) en dus mijn afschrijvingen ben gaan checken.
Ik heb meteen telefonisch contact opgenomen en kreeg zo te horen dat "de dienst Bellen Onbeperkt Vast" per 17-12-2016 vervallen was. Waardoor in plaats van de € 7,50 per maand die ik hiervoor betaalde, per genoemde datum de "werkelijke gesprekskosten" zijn geïncasseerd.

Door de gegevens die ik zwart op wit heb (de bevestiging van mijn "Nieuwe abonnementen" van 10-12-2015), heb ik stellig het idee dat dit onterecht is en heb daardoor contact opgenomen met Het Juridisch Loket. (Gegevens: zie onderaan dit schrijven.)
Inmiddels heb ik die nu 4 x aan de lijn gehad en heb ik volgens advies een schriftelijke klacht ingediend (dd 7-3-2017).

Daar is een onbevredigend antwoord op gekomen, waarop ik gereageerd heb met wederom het verzoek dit naar tevredenheid op te lossen.
Na 2 x benaderd te zijn door de afdeling Verkoop "om dan toch maar hun nieuwe dienst te gaan afnemen" -waarbij ik vernam dat zij belde in opdracht van de afdeling Klachten- heb ik weer gemaild (5-4-2017) om aan te geven dat dit niet de gewenste gang van zaken is; dat ik een schriftelijk antwoord wil.

Eergisteren ontving ik doodleuk een aanmaning voor het bedrag dat ik gestorneerd heb. Dat is de afschrijving van begin februari. Dit heb ik gedaan voordat de mogelijkheid tot storneren verliep; ik heb dit eerst gecheckt bij het Juridisch Loket.

Aangezien ik het dorp uit moet om bij een kennis het Juridisch Loket te kunnen bellen (ik kan dus sinds 7 maart geen uitgaande gesprekken meer voeren want kan dit helemaal niet betalen) en nu geen beschikking heb over vervoer, ben ik op uw site terecht gekomen en zou graag via deze weg advies willen WAT te doen.

Hier volgt nog ontbrekende informatie:

In het overzicht staat mijn basisabonnement met daarachter de prijs per maand en daarachter de begindatum 17-12-2015.
Daaronder staat de korting die zij hier 3 maanden op gaven met daarachter het kortingsbedrag en daarachter de begindatum 17-12-2015 en vervolgens de EINDdatum
16-3-2016.

Daaronder staat de aanvulling die ik gekozen had "Bellen Onbeperkt Vast" dus, waarachter de maandelijkse prijs en daarachter de begindatum 17-12-2015.
Géén einddatum dus....

Daaronder staat diezelfde dienst "twaalf maanden gratis", waarachter dus hetzelfde bedrag maar dan debet, daarachter de begindatum 17-12-2015 en daarachter de einddatum 16-12-2-16.

Aangezien er dus GEEN einddatum achter Bellen Onbeperkt Vast staat, loopt dit mijns inziens gewoon door.

Zij beweren nu dat er een brief over is gestuurd:
"Verder hebben wij een brief gestuurd naar alle klanten die aan deze actie hebben meegedaan."
Die brief heb ik nooit ontvangen. Had ik die ontvangen dan had ik gewoon een vervangende "dienst" kunnen kiezen, wat ik gezien mijn financiële plaatje zeker gedaan zou hebben.
Daarnaast is het woord "dienst" ineens veranderd in "actie", wat ik heel vreemd vind.

Ook stellen zij het volgende:
"In de bijgevoegde actievoorwaarden staat dit ook vermeld. De actievoorwaarden hebben onze website gestaan, zodat deze ten alle tijden inzichtelijk voor u waren."
Die actievoorwaarden waren NIET bijgevoegd.
Zaten ook niet bij mijn overzicht en ook in de begeleidende brief bij dat overzicht (10-12-2015) wordt noch gewezen op actievoorwaarden noch een bijlage vermeld.

Ik heb de bedragen die afgeschreven zijn genoemd in de klacht; zal vandaag nog één keer mailen omdat er inmiddels (begin april) het derde hoge bedrag is afgeschreven, waardoor de terugboeking die ik vraag verhoogt.



Ik hoop van harte dat iemand van u mij kan advies/helpen.
En mij misschien ook kan vertellen wat ik met die aanmaning moet. (Is dit wel rechtsgeldig voor een bedrag waar je klacht nog over loopt?)
Daarnaast: het bedrag dat begin maart is afgeschreven kan ik als ik het goed heb nog maar tot 25 april a.s. storneren.

Vriendelijke groet,
X

Het telecombedrijf zal moeten bewijzen dat zij u een schrijven hebben toegezonden, zolang dit uitblijft kunnen zij u niet aanmanen voor de kosten. Temeer er ook een mailadres aanwezig is van u bij het telecombedrijf en telefoonnummer, rijst de vraag waarom men u niet middels deze weg op de hoogte heeft gesteld. De aanmaning moet u bezwaarlijk aanspreken.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag