Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Op 15 april heb ik een koopovereenkomst gesloten voor een peugeot 207 SW waar ik op die dag €500,- voor aanbetaald heb op een bedrag van €5500,- wat we zijn overeengekomen. Volgens de advertentie komt de auto uit 2008 , heeft ongeveer 72.000 km gelopen met NAP en word met onderhoudspapieren geleverd.
·

· 19 april is nadien het 1ste telefonisch contact geweest.Met de vraag of het kenteken al bekend was ivm regelen auto verzekering.Het kenteken was nog niet in hun bezit.De vraag gesteld hoe dit kwam aangezien ze in het bezit hoorde te zijn van het kentekenbewijs.Bleek dat de auto ingevoerd was,land van herkomst is onbekend,er word geadverteerd dat er NAP bij zit, hoe kan dit als de auto niet uit NL komt.
·

· 21 april opnieuw contact gehad met het bedrijf.Kenteken bekend: NT-360-V. Op de site van RDW bleek dat de auto van 2007 is,niet van 2008.Ik heb dezelfde dag nog met het bedrijf gebeld,aangegeven dat ik een auto uit 2008 koop,niet uit 2007.Ik werd later terug gebeld en er werd verteld dat het op een misverstand beruste,hij gaf me hierin gelijk.De verkoper stelde voor 12 maanden ipv 3 maanden garantie te geven op alle draaiende delen excl. arbeidsloon en na een hoop discussie deed het bedrijf in totaal € 500,- van de prijs af.
·

· Wederop opnieuw contact gehad met verkoper dat ik helemaal van de verkoop af zie daar er van de verkoop niets klopt. Dit was niet mogelijk en telefonisch werd er me gewezen dat ik 25% van het aankoop bedrag moest terug betalen wegens annulering, dit bordje zou bij hun op de balie staan, waar overigens nooit op is geweest.
Uiteindelijk de koop aangegaan, de verkoper reageerde telefonisch zeer agressief en mijn € 500,- zou ik ook onder geen enkele voorwaarde terug krijgen. Omdat we niet onder de koop uit konden komen de auto gekocht. Nu
blijkt naast dat er geen NAP bij zit, wegens dat de auto is ingevoerd, de auto uit 2007 komt ipv uit 2008 de auto nog diverse gebreken te hebben waar de auto inmiddels al 2 keer voor terug is geweest.

De auto is na de koop op 26 april inmiddels alweer 2 keer terug geweest i.v.m. gebreken. De auto is vooralsnog niet gemaakt en ik krijg de auto in een steeds slechtere staat terug.

Ik kan hem nu wel weer terug brengen, maar waarschijnlijk word het toch weer met touwtjes aan mekaar geknoopt.

Ik zal elders mijn verhaal gaan halen en zal de belbus van kassa in gaan schakelen.De gebreken zijn, een kapotte/niet werkende sleutel (deze word met een elastiek vast gehouden, radio gaat niet uit als de auto afgezet word,

ESP lampje brandde, daarvoor is de auto terug gebracht, nu brand het ESP lampje niet, ESP doet het nu helemaal niet, ESP is nu helemaal uitgeschakeld en eveneens is mede daardoor het informatiebeeldscherm uit/kapot, Wanneer de auto start gaat er ook geen ESP lampje branden voordat de auto doorgestart word. Bedieningspaneel in de deur werkt alsnog niet naar behoren. Deze is gemaakt, maar de knopjes werken uiteindelijk nog niet naar behoren. Tevens is de auto op 24 april APK gekeurd, in het keuringsrapport is opgenomen dat de uitlaat reparatiepuntjes had die zijn gemaakt, echter lijkt de uitlaat alsnog kapot want hij blijft een sportief geluidje vertonen.


Ik kan hem nu wel weer terug brengen, maar waarschijnlijk word het toch weer met touwtjes aan mekaar geknoopt.

Inmiddels de auto een check-up gegeven bij de peugeotdealer.
Deze geven om te beginnen aan te twijfelen aan de kilometerstand.

Verdere gebreken:
Airco Stinkt
Wisserbladen voor + achter slecht
Sleutel defect
Accu slecht
Dorpel rechts achter doorgeroest
Rem links achter loopt aan
steunen uitlaat bijna allemaal afgebroken
Olie lekkage vacuumpomp
Koelvloeistof lekkage , temperatuur sensor defect
Storing nokkenas versteller
Storing ABS/ESP module vervangen

Brieven gestuurd voor ingebreken stelling, koop te ontbinden, oneerlijke handelspraktijken maar dit heeft niet mogen baten.
Tevens consuwijzer benaderd evenals de rechtsbijstand. Echter rechtsbijstand en een geschillencommissie geven aan dat ze niks kunnen doen ivm geen merkdealer en niet aangesloten bij de BOVAG.

Dit is echt waardeloos, ik kan daaruit wel opmaken dat het een echt FLUT bedrijf is. Ik heb vandaag weer opnieuw gemaild met daarin mijn bevindingen en hen ervan op de hoogte gesteld. De reactie terug was dat zij zich conform afspraak hebben gehouden, dat de gebreken niet onder de garantie valt en zij een advocaat gaan inschakelen waarbij ze tevens de slechte review die is geplaatst door ons evenals dat wij boos hebben gereageerd gezien de situatie naar hen toe gaan verhalen bij de advocaat.

Of dit daadwerkelijk tot uiting zal komen zullen we gaan ondervinden echter ben ik voor een flink bedrag gedupeerd en zal mijn auto moeten wegdoen voor een schrijn bedrag en een nieuwe auto moeten aanschaffen gezien de noodzaak van een auto.

Dit is een triest verhaal, vervelend dat u zo bij de neus genomen bent. Hier zou toch wel iets aan te doen moeten zijn, ik denk aan ontbinding van de koop en terugbetaling van de koopsom. Uit uw verhaal mijn ik op te mogen maken dat u een rechtsbijstandverzekering hebt. Die mag het niet zomaar opgeven. Wilt u mij laten weten of dat zo is? Neemt u desgewenst direct contact met mij op. Dan kan ik kijken wat ik voor u kan betekenen.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag