Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemorgen,

Ik heb een probleem met mijn ov chipkaart. In december ben ik verhuist. Via de website van ov chipkaart heb ik een brief gedownload. Ingevuld en terug naar hun opgestuurd. Dit ook allemaal in december.
Vervolgens krijg ik op 5 mei een mail van een incassobureau. Dat mijn rekening niet betaald is en ik hierdoor nu een boete moet betalen.
Echter heb ik dus nooit een brief ontvangen waarin word aangekondigd dat ik deze rekening heb openstaan en dat als ik niet betaal dat ik dan een boete moet betalen.

Het schijnt dat ze mijn adreswijziging nog niet hadden doorgevoerd. Dit hebben ze uiteindelijk telefonisch gedaan op vrijdag 5 mei.

Kan ik door een fout van hun nu zomaar een boete krijgen? Hoe kan ik bewijzen dat ik nooit een brief heb gehad?

Alvast bedankt.

Probleem is dat u ook dient te onderzoeken terugkerend of betalingen zijn geaccepteerd op uw rekening. Waarom heeft u dat niet gezien, wanneer is de incasso mislukt? Als dat vrij laat is , april, maart, dan vind ik dat de fout wel ligt bij de aanbieder van het product, de wijziging is te laat doorgevoerd. U dient in dat geval zich te verweren jegens het incassobureau. Heeft u bewijs dat u de brief tijdig hebt opgestuurd ?

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De incasso is op 13 maart geweigerd. Ik kan mij niet herinneren dat ik hiervan een melding heb gekregen.
Omdat ik per 16 december verhuisd ben heb ik alles al begin december doorgegeven. Ik heb hier helaas geen bewijs van. Dit heb ik gewoon per post opgestuurd."Het incassobureau wil mij hier verder niet bij helpen.


In beginsel ligt de fout niet bij u maar er is wel een bewijsprobleem. Heeft de aanbieder geen toezegging gedaan of de fout erkend, bijvoorbeeld in e-mail.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag