Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Ik heb per mail te horen gekregen dat per 6 maart mijn contract niet verlengd werd in de zorg.
ik heb nog 2 dagen gewerkt in Maart,de salaris betaling was iedere 4 weken,en dat werd ook maar gedaan wanneer ze wilden,wat ik altijd heb begrepen is dat zodra je ergens weg gaat je alles in ene keer uitbetaald hoort te krijgen,vakantiegeld vakantiedagen enz.,dat heb ik niet gekregen ,omdat ze hadden gezegt dat ik nog 2 dagen in Maart had gewerkt de uitbetaling daarvan in April zou zijn.
April is verstreken en ik heb alleen die 2 dagen gekregen en niet de rest.
Weer contact proberen te leggen en nu werd er gezet dat de uitbetaling 14 Mei werd gedaan vanwege die 2 dagen in Maart.
Ik heb zwart op wit dat het 14 Mei moet komen.
Nu is het vandaag 17 Mei en ik heb het nog niet.
Meerdere keren gemaild en gebeld en er wordt niet gereageerd.Het gaat om een hoop geld,ik heb de loonstroken waar de bedragen opstaan.
Wat moet ik hier aan doen,want ik heb er recht op,is inmiddels al 2 maanden geleden dat ik weg ben.

Met vriendelijke groet

U had dit al betaald moeten krijgen. Ik adviseer u om uw voormalige werkgever een e-mail te sturen met de mededeling dat u aanspraak maakt op betaling van al hetgeen waar u recht op hebt en op een behoorlijke specificatie daarvan met de dreiging dat als u dat niet binnen vijf werkdagen ontvangt, u een advocaat in zult schakelen. Desgewenst kan ik u verder helpen.

Beoordeel dit antwoord:

Een werkgever heeft de plicht een eindafrekening te voldoen. De werknemer kan de werkgever hier direct op wijzen.
Uw werkgever moet voldoen aan zijn zorgplicht. De werknemer kan deze afdwingen middels de kantonrechter.
De toezegging op schrift is dan een stok om mee te slaan.

Beoordeel dit antwoord:

In aanvulling op wat hiervoor is geschreven door de heer Boogaard en de heer De Jong: een sommatiebrief verzenden aan de werkgever waarin u onder meer aanspraak maakt op de wettelijke verhoging, als ook de wettelijke rente. Geef de werkgever een redelijke termijn (bijvoorbeeld vijf werkdagen) waarbinnen het bedrag moet zijn overgemaakt. Indien dat niet is gebeurd, raad ik u aan een jurist dan wel een advocaat in te schakelen die de kwestie verder voor u oppakt.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag