Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Geachte heer/mevrouw,
Ik heb een zakelijk energiecontract voor meerdere jaren afgesloten, terwijl dit een consumentencontract had moeten zijn. Ik ben verkeerd voorgelicht door een tijdelijk ingehuurd klantenwerver van de energieleverancier en heb nooit een officieel contract ontvangen nadat ik klant ben geworden.
Inmiddels heb ik dit “contract” opgezegd en wordt geconfronteerd met enorme hoge opzegvergoedingen.
Reden dat ik het contract heb opgezegd is dat het bedrijf niet te bereiken is. Telefonisch niet en ook via de mail reageert men niet en ook zijn de gefactureerde bedragen niet overeenkomstig met wat is beloofd. Doordat ik destijds geen contract heb ontvangen had ik ook geen mogelijkheid om hierop te reageren.
Heb de opzegvergoeding voor het consumentencontract al betaald aan de energieleverancier als blijk van goede wil.
De energieleverancier heeft inmiddels een incassotraject ingezet voor volgens hun het restbedrag wat ik nog moet betalen. Ook geven ze aan dat bij geen reactie de kantonrechter wordt ingeschakeld. Inmiddels heb ik het energiecontract ontvangen na mailwisselingen met de energieleverancier.
Wat kan ik volgens u het beste doen? Kan ik nog onder deze opzegvergoedingen uit en zo ja hoe?
Met vriendelijke groet,

U zou de overeenkomst kunnen vernietigen wegens dwaling omdat u en/of de verkoper hebben gedwaald t.a.v. het afsluiten van het energiecontract. U dient dan te komen met voldoende bewijzen. De overeenkomst wordt dan teruggedraaid zodat u eigenlijk geen opzegvergoeding verschuldigd bent. Wel dient u de verbruikte energie af te rekenen. Het op te starten incassotraject is dan overbodig.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag