Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


september 2016 een Iphone 5 gekocht via HollandsNieuwe met maandelijks betalingen.
In februari de eerste storingen aan het toestel gekregen, tijdens en na het opladen werkt de microfoon niet meer. Besloten even te wachten met opsturen om een ander toestel te kunnen regelen. In maart stopte de telefoon geheel met werken, hij start op laat het logo en een rood scherm zien, valt uit en begint weer te booten.

Via de site van HollandsNieuwe opgestuurd ter reparatie naar de firma DynaFix/DrMobile. krijg terug dat het toestel krom is, wat niet onder de fabrieksgarantie valt en ik een nieuw toestel kan kopen. De genoemde prijs is bijna 2x wat het toestel in september was.

Het toestel heeft altijd in een hoesje gezeten en gaat niet in een broekzak, ook is hij niet gevallen.

Heb ik recht op een reparatie onder garantie?

U heeft een ondeugdelijke telefoon ontvangen waarvan u mag verwachten dat het enige tijd meegaat. Ook zonder garantie heeft u hier recht op en het feit dat het toestel krom is komt voor rekening en risico van de verkoper, mits u niets te verwijten valt. Ik raad u aan de verkoper schriftelijk in gebreke te stellen om de telefoon binnen x dagen te repareren, bij gebreke waarvan u dit op hun kosten elders zult laten verrichten.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag