Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


goedmiddag,

ik ben vorige week samen met mij vriend naar phone house gegaan in beverwijk omdat in haarlem failliet is gegaan.
nou ben ik achter gekomen dat ik al die tijd mij verkering voor s5 betaald heb. terwijl ze dat allang moesten stop zetten toen ik mij abbonement ging verlengen voor de s7.
dat is dus de fout van de phone house geweest. maar ik kan niet bewijzen omdat de phone house in haarlem failliet is. ik betaald al die tijd ook mij s7 verzekering. alleen toen ik daar in beverwijk bij de phone house was zeiden ze dat mij verkering in maart is stop gezet, omdat de laatste incasso niet goed is gegaan. ik heb totaal geen brief over gehad dat mij verzekering stop gezet zou worden. want als ik dat wel heb ontvangen heb ik gelijkt betaald. ik heb die s5 en s7 altijd keurig betaald, alleen laatste incasso was dus verkeerd gegaan.
nu is dus ik mij geld niet terug krijgt van de s5 en ik heb al die tijd ook voor de s7 voor niks betaald heb .en ik kan mij mobiel niet meer laten maken. nou willen de verzekering niks aan doen en de phone house in beverwijk zegt dan weer dat wij bij de persoon moet zijn die mij abbonement deed. maar ik kan niet meer in contact komen met die mensen in haarlem. volgens de mensen van phone house moest ik een contract hebben dat mij verzekering is afgesloten. nou heb ik een paar mobile winkel gebeld hoe het zit want volgens mij krijgt je daar geen contract van alleen de nieuwe contract die je verlengt. dat zeiden de t-mobile winkel en de kpn ook.
ik heb aan de verzekering gevraag of mij obbonement van s7 door kunnen laten lopen dan hoef ik die geld van s5 niet terug. en dat ik de laatste factuur alsnog kon betalen. maar dat woude ze niet doen. ik vind dat ik genaaid word. dat ik al die tijd verzekering van s5 heb betaald en de s7 en dat mij verzekering stop is gezet zonder dat ik brief heb ontvangen (volgens hun heb ik dat wel ontvangen),ik heb alles altijd netjes keurig betaald
mij vriend en ik doe al bijna 5 jaar lang dezelfde abonnement en verzekering, ook met verlengen ga wij altijd samen. bij mij vriend is alles goed gegaan alleen bij mij niet.
ik vind gewoon dat schuld is van de phone house dat ze mij verzekering door hebben laten lopen. en nu kunnen de phone house en de verzekering niks voor mij doen. ik vind dit echt onzin.
daarom vraag ik hulp aan jullie.

Wat een vervelende situatie.
Als de failliete vestiging van de provider is overgenomen door dezelfde provider (dat lijkt mij wel) dan had u op de hoogte gebracht moeten worden van de stopzetting van de verzekering als gevolg van een foute incasso. Zij dienen dit ook te bewijzen als dit wordt betwist zoals u aangeeft.
Ik raad u in dit geval aan een klacht in te dienen naar het hoofdkantoor van Phone house en vraagt u om terugbetaling van de onterecht betaalde verzekeringspremies. Voeg daarbij eventuele bewijzen wat u heeft.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

De phone house is nu apart van elkaar er is geen hoofdkantoor meer. Ik kan helemaal niks.


Het is wel opmerkelijk dat er geen overgang van de vestiging heeft plaatsgevonden. Het wordt dan wel erg lastig om verhaal te halen. Als de vestiging failliet is gegaan kunt u de curator van het faillissement een brief schrijven wat u wilt nadat u de situatie hebt uitgelegd. U dient zich af te vragen of dit wel opweegt tegen de baten omdat u dan als concurrente schuldeiser als laatste in de rij bent en er waarschijnlijk niets meer te verdelen is.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag