Stel vraag

Particulier


Ik heb een half jaar geleden een auto verzekering afgesloten, nu had ik bij aanmelding mijn schade vrije jaren aangegeven.

Nu blijkt dat ze dit hebben aangepast omdat ze niet mijn mijn schade vrije jaren terug konden vinden in de roy-data konden vinden.
(Echter had ik deze wel)

En zeggen we hebben een e-mail gestuurd, met de vraag naar aantal schade vrije jaren, daarop hebben we geen reactie gehad dus hebben we dat aangepast.

Echter is de mail mij ontgaan en kwam ik hier pas na aantal maanden achter.
De schade vrije jaren hebben ze inmiddels weer aangepast naar juiste aantal.
Maar zeggen dat wat ik de afgelopen maanden te veel heb betaald hierdoor, niet van hun terug kan krijgen omdat er toen geen reactie was op hun e-mail.

( in het kort, heb ik teveel premie betaald doordat hun de verkeerde aantal schade vrije jaren hadden, namelijk 1 wat in werkelijkheid 7 is. )


Mijn vraag aan u:
Klopt het dat ze dat niet hoeven terug te betalen
In deze situatie?

De reactie van de verzekeraar vind ik onredelijk en tekort door de bocht. Wel is het zo dat mededelingen van uw kant zo spoedig moeten worden kenbaar gemaakt. Wanneer het gebruikelijk is dat communicatie via email plaatsvindt is er iets te zeggen voor die reactie, maar dient de verzekeraar aan te tonen dat u de email daadwerkelijk hebt ontvangen en hadden ze u wellicht nogmaals of op een ander manier kunnen benaderen. Belangrijk is dat uit Roy data het juiste aantal schadevrije jaren valt op te maken, zodat u recht hebt op premieteruggave. Ik raad u aan een klachtenbrief te richten aan de verzekeraar met het bovenstaande.

Beoordeel dit antwoord:

Reactie van de vraagsteller

Bedankt voor uw reactie, contact gehad met hun en dit benoemd, en is de verzekeraar over om het bedrag toch terug te betalen.



Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag