Stel vraag

Zakelijk, Arbeid, Schade

Particulier


Goedemorgen,
Graag uw mening in onderstaande kwestie.

Op 3 December 2016 koop ik een bank bij seats and sofa's, deze is eind januari geleverd en meteen voldoet deze niet aan de verwachtingen. Er is een mail opgesteld met ongeveer 10 foto's toegevoegd waarom de bank niet verwacht aan de kwaliteit. Op 11 februari 2017 is deze bank aangeboden aan de firma en omdat er veel klachten op de bank zitten wordt deze retour gestuurd naar de fabriek.
Binnen 13 weken zouden de klachten opgelost worden, dit is dezelfde periode die voor de levertijd van een nieuwe bank staat.
Op 15 mei heb ik gebeld met de firma (waar de bank is gekocht en geretourneerd) ze maakten mij duidelijk dat de bank ongeveer in de 10e week retour gekomen is maar dat deze nog dermate veel klachten had (gecontroleerd door de winkel zelf) en deze is wederom terug gestuurd naar de fabricant. Wij waren hiervan niet op de hoogte gesteld.
In de 13e week werd mij dan ook verteld dat het nog 2 weken zou gaan duren.
Op zaterdag 27 mei werd mijn man gebeld dat de bank de week erop in Zoeterwoude geleverd zou worden.
Op donderdag 1 juni heb ik gebeld, echter de bank was er nog niet.
Op zaterdag 3 juni heft mijn man gebeld en werd er verteld dat de bank de week erop afgehaald zou kunnen worden in het hoofdkantoor in Maassluis. Dit is tegen de afspraak in, want de bank zou naar Zoeterwoude komen voor controle en hierna zou hij pas naar ons huis worden gebracht.
We zjin nu ruim 16 weken verder en ik zit nog steeds zonder mijn bank. Ik ben dan ook erg bang dat dit niet goed zal gaan uitpakken. Aan u dan ook de vraag, als ik zo'n tijd wacht en de firma genoeg kansen geef om de klachten op te lossen kan ik dan de koop ontbinden. We leven echt op ons zomer meubilair en worden het wachten nu behoorlijk zat.
Welke stappen kunnen wij nu het beste nemen?
Graag uw mening in deze.

U kunt de verkoper in gebreke zetten door de gebreken te vermelden bij brief met een termijn in het verleden en hem een termijn vergunnen tot herstel, ook met een termijn in het verleden. Mogelijk staat er een hersteltermijn in de voorwaarden. in ieder geval kunt u in dezelfde brief zetten dat de termijn is verstreken en dat u gebruik gaat maken van uw recht op een vervangende bank , of indien men dat niet kan leveren uw geld retour omdat u in dat geval de koop ontbindt. De kosten van herstel en verzendingen zijn voor rekening van de verkoper conform de wet. Een brief waarin het bovenstaande staat is moet aangetekend worden verzonden en geeft uw rechtspositie weer.

Beoordeel dit antwoord:


Gratis antwoord op juridische vraag

Stel vraag